تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۰
جالب است ۰
با ورود به سومین سال از پاندمی ویروس کووید-۱۹، تبلت‌ها همچنان یکی ار پرتقاضاترین گجت‌های هوشمند برای نیازهای کاری و تحصیلی هستند.
اپل بیش از ۵۷ میلیون آیپد در سال ۲۰۲۱ روانه بازار کرده است
به گزارش مردم فردا،جدیدترین گزارش از شرکت بین المللی داده (IDC) نشان می‌دهد که اگرچه سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۱ شاهد کاهش ۱۱٫۹ درصدی در عرضه به بازار تبلت‌ها در مقایسه با سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ بودیم، اما میزان کل عرضه به بازار این محصولات در کل سال ۳٫۲ درصد رشد کرده است. در این راستا بد نیست نگاهی به نرخ عرضه به بازار تبلت‌های رده‌بالا و کروم‌بوک‌ها در جدول زیر بیاندازیم تا بیبینیم که اوضاع عرضه به بازار این محصولات پرطرفدار در سال ۲۰۲۱ چطور بوده است.

غول فناوری آمریکایی یعنی اپل همچنان با عرضه‌ی آیپد‌های خود در بازار تبلت‌ها حرف اول را می‌زند. غول کوپرتینویی با فروش ۵۷٫۸ میلیون تبلت در سال ۲۰۲۱ جایگاه اول بازار این گجت‌های هوشمند را حفظ کرده است. این برند از سهم بازار ۳۴٫۲ درصدی برخوردار بوده و رشد سالانه ۸٫۴ درصدی را تجربه کرده است. اپل همچنین در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۱ با فروش ۱۷٫۵ میلیون تبلت، بیشترین تعداد تبلت را به فروش رساند. با این حال، این برند در مقایسه با سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰، با ۸٫۶ درصد کاهش در فروش این محصولات روبه‌رو شده است. این شرکت مطرح حوزه‌ی فناوری در ادامه روند خوب فروش تبلت‌های خود قصد دارد تا نسل بعدی آیپد پرو را در پاییز امسال عرضه کند. طبق آخرین گزارش‌ها، آیپد پرو آینده که در دو نسخه با نمایشگرهای ۱۱ اینچی و ۱۲٫۹ اینچی عرضه می‌شود، یکی از گجت‌هایی خواهد بود که اپل قصد دارد اواخر پاییز امسال از آن‌ها رونمایی کند. علاوه بر این، گفته می‌شود که مدل ۱۱ اینچی ممکن است صفحه‌نمایش Mini LED با نور پس زمینه داشته باشد که شرکت در مدل ۱۲٫۹ اینچی نسل قبلی از آن بهره برده است.

در رده‌ی دوم این لیست ما شاهد حضور شرکت سامسونگ با ۳۰٫۹ میلیون تبلت عرضه شده به بازار در سال ۲۰۲۱ هستیم. غول فناوری کره جنوبی ۱۸٫۳ درصد سهم بازار را به دست آورد و از رشد ۳٫۸ درصدی در بخش تبلت‌ها برخوردار بود. همچنین سامسونگ ۷٫۳ میلیون تبلت را در سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار کرد که در مقایسه با سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۰ با کاهش ۲۱٫۶ درصدی همراه بوده است. باید خاطر نشان کنیم که سامسونگ برای ادامه‌ی این روند خوب خود در بازار تبلت‌ها، قرار است از سری تبلت‌های پرچم‌دار گلکسی تب S8 در تاریخ ۲۰ بهمن ماه رونمایی کند.

شرکت لنوو در حالی با عرضه‌ی با ۱۷٫۷ میلیون تبلت در سال ۲۰۲۱ رتبه‌ی سوم این لیست را در اختیار دارد که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ این نرخ با رشد ۱۹٫۲ درصدی همراه بوده است. این شرکت در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۲۱ ۴٫۶ میلیون تبلت را روانه‌ی بازار کرد، در حالی این نرخ در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۲۰ تنها ۱٫۶ میلیون بوده است.

آمازون ۱۶٫۱ میلیون تبلت Fire را در سال ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار کرد که با در اختیار داشتن ۹٫۵ درصد از سهم بازار تبلت‌ها در رتبه‌ی چهارم این لیست قرار دارد. این برند در مقایسه با سال ۲۰۲۰ ۱۵٫۱ درصد افزایش فروش داشته و حتی نسبت به فروش سه ماهه‌ی آخر سال گذشته رشد مثبت ۱٫۳ درصدی را تجربه کرده است.

در جایگاه پنجم این لیست ما شاهد حضور دو شرکت هواوی و آنر هستیم که با کاهش ۳۲٫۱ درصدی در حجم عرضه به بازار محصولات خود و با عرضه‌ی تنها ۹٫۷ میلیون تبلت در سال ۲۰۲۱ اوضاع مناسبی در بازار این گجت‌های هوشمند ندارند. باید خاطر نشان کنیم که کاهش اولیه‌ی حجم عرضه به بازار تبلت‌های این شرکت‌ها تا حدودی در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۱ تثبیت شد و این برندها ۲٫۵ میلیون تبلت را در مقایسه با ۲٫۹ میلیون این محصولات در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار کردند. کاهش شدید حجم عرضه به بازار هواوی به احتمال زیاد به دلیل تحریم‌های اخیر ایالات متحده آمریکا است که این برند را از تجارت با شرکت‌های آمریکایی مانند کوالکام و حتی TSMC تایوان که پیشروترین تولیدکننده چیپ‌ست در جهان است، باز می‌دارد.

با وجود اینکه بازار با زمان اوج تقاضا برای تبلت‌ها همچنان فاصله دارد، تحلیلگر ارشد تحقیقات فناوری «Anutoopa Nataraj»، بیان کرده که نرخ عرضه به بازار این گجت‌ها بیشتر از قبل پاندمی کرونا خواهد ماند. به این دلیل که یادگیری مجازی، کسب و کارهای اینترنتی و از راه دور و رسانه‌های اجتماعی در اولویت کاربران باقی مانده است.
https://mardomefarda.ir/vdch.xnxt23nmmftd2.html
منبع : مجله دیجی کالا
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین