تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۳
جالب است ۰
امروز قیمت گندم در بازارهای جهانی بیش از 25 دلار کاهش داشت تا فرصت مناسبی برای وارد کنندگان این محصول فراهم شود.
کاهش 25 دلاری قیمت گندم در بازارهای جهانی
به گزارش مردم فردا،امروز در بازارهای جهانی قیمت انواع کالاهای اساسی با کاهش بی سابقه قیمت مواجه شدند به طوری که گندم بیش از 25 دلار کاهش قیمت داشت و ذرت که به عنوان خوراک دام استفاده می شود نیز افت 11 دلاری را تجربه کرد.
نزدک نوشت: امروز دو شنبه قیمت گندم با 3 درصد کاهش به کمترین میزان دو هفته گذشته رسید، دلیل این کاهش عمدتا پیش بینی بارش های مناسب در کشورهای گندم خیز از جمله آمریکا بوده است.
در این میان قیمت گنددم در روسیه هم به دلیل افت ارزش روبل در برابر دلار کاهش داشته است. افزایش تنش ها بین روسیه و اوکراین عاملی برای کاهش ارزش روبل شده است.
کاهش قیمت جهانی گندم فرصت مناسبی برای کشورهای وارد کننده این محصول راهبردی فراهم کرده است تا با خرید به موقع ارز کمتری را صرف کنند.
ایران امسال بیش از 7.5 میلیون تن گندم از کشورهای دیگر وارد کرده است در حالی که در سالهای گذشته در تولید این محصول خودکفا بود. خشکسالی دو سال گذشته و نیز مدیریت نامناسب نرخ خریدهای تضمینی به کاهش تولید این محصول منجر شد.
پیش از این سازمان خواروبار ملل متحد هشدار داده بود که افزایش تنش ها بین روسیه و اوکراین دو کشور مهم تولید کننده غلات، فشار زیادی را روی بازار این محصولات از جمله گندم وارد خواهد کرد.

*کاهش قیمت خوراک دام در بازارهای جهانی
امروز قیمت خوراک دام هم کاهش داشت و در لحظه انتشار خبر قیمت ذرت که به عنوان خوراک دام استفده می شود 11.25 دلار نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشت.
خوراک دام 70 درصد هزینه های تمام شده محصولات پروتئینی را تشکیل می دهد.
https://mardomefarda.ir/vdcj.vetfuqeihsfzu.html
منبع : فارس
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین