تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۶:۰۰
جالب است ۰
با نگاهی به اسامی فیلم‌های حاضر در جشنواره چهلم می‌توان متوجه شد که حضور فیلمسازهای جوان و مستعد پررنگ‌تر از همیشه است و البته حضور کارگردان‌های باسابقه نیز اعتبار بیشتری به جشنواره بخشیده است. نگاهی داریم به فیلم‌های مهمی که بهتر است تماشای آن‌ها را در جشنواره از دست ندهید.
فیلم‌های کنجکاوی‌ برانگیز چهلمین جشنواره فیلم فجر
به گزارش مردم فردا،ملاقات خصوصی (امید شمس)
ملاقات خصوصی یکی از مهم‌ترین فیلم‌اولی‌های حاضر در جشنواره فجر است که کنجکاوی زیادی پیرامون آن وجود دارد. امید شمس پیش از ساخت اولین فیلم بلند سینمایی خود، در زمینه ساخت فیلم کوتاه فعالیت داشته و موفقیت‌های فراوانی در جشنواره‌های داخلی و خارجی کسب کرده است. حضور بهمن ارک (کارگردان فیلم متفاوت پوست) به عنوان یکی از نویسندگان و تیم بازیگری جذاب از جمله دلایل انتظار برای تماشای این فیلم به شمار می‌آیند.

بدون قرار قبلی (بهروز شعیبی)
بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی از دیگر فیلم‌های مهم جشنواره چهلم است. این فیلم که با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته شده، به نوعی یک ادای دین به هنرمندانی است که سال‌ها در غربت زندگی کرده‌اند. پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، الهام کردا و صابر ابر تیم بازیگری جذاب این فیلم را تشکیل می‌دهند که شانس بالایی برای دیده شدن در جشنواره دارند.

بی رویا (آرین وزیر دفتری)
آرین وزیر دفتری که در عرصه فیلم کوتاه نامی مطرح و شناخته‌شده است، با فیلم بی ‌رویا در جشنواره فجر حضور دارد. یکی از مهم‌ترین فیلم‌های جشنواره چهلم که اشتیاق زیادی برای تماشای آن وجود دارد. وزیر دفتری که سابقه حضور در جشنواره کن را نیز داشته است، داستان زوجی جوان را روایت می‌کند که به دنبال حضور دختری بی‌نام و نشان در زندگی‌شان، با اتفاقاتی عجیب روبرو می‌شوند. حضور هومن سیدی در مقام تهیه‌کننده و نقش‌آفرینی طناز طباطبایی و صابر ابر از دیگر نقاط قابل توجه بی رویا است.

بی مادر (سیدمرتضی فاطمی)
بی مادر دیگر فیلم اولی مهم جشنواره امسال به شمار می‌آید و شنیده‌ها حاکی از این است که با فیلمی متفاوت روبرو هستیم. این فیلم زندگی زوجی را به تصویر می‌کشد که زندگی مشترک آن‌ها به مرور دچار مشکل می‌شود. محمدرضا مصباح که پیش‌تر فیلم‌های پوست، سینما شهرقصه و یدو را تهیه کرده بود، یکی از تهیه‌کنندگان بی مادر است و امیر آقایی، پردیس پورعابدینی، میترا حجار و پژمان جمشیدی بازیگران این فیلم هستند
https://mardomefarda.ir/vdci.wapct1a5wbc2t.html
منبع : سینما تیکت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما