تاریخ انتشار :شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۹
جالب است ۰
نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در اولتیماتومی به ده‌ها داعشی فراری از زندانی در سوریه که همین اواخر به آن حمله کردند، گفتند: یا تسلیم شوید یا بمیرید.
اولتیماتوم قسد به داعشی‌های فراری از زندان حسکه
به گزارش مردم فردا،به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، داعش با هدف آزادسازی هزاران شبه‌نظامی سابق این گروه به زندانی در الحسکه یورش برده و دیوارهای آن را با بمب تخریب کرد و از ۷۰۰ کودک بازداشتی در این زندان به عنوان سپر انسانی بهره برد.

نبرد برای این زندان، نیروهای آمریکایی را به حمایت از نیروهای دموکراتیک کرد سوریه کشاند که درگیر بزرگترین درگیری بین داعش و آمریکا از زمان سقوط این گروه تروریستی در سه سال قبل است.

حمله داعش به این زندان با دست‌کم ۳۰۰۰ بازداشتی از ده‌ها کشور متهم به نبرد در کنار این گروه تروریستی، خطر واگذاری مسئولیت حفاظت از نیروهای باقی مانده این گروه را به یک نیروی شبه‌نظامی در این منطقه تجزیه شده و فقیر سوریه بیش از پیش نمایان کرده است.

وقتی داعش سقوط کرد، ده‌ها هزار داعشی و خانواده‌هایشان تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک تحت حمایت آمریکا قرار گرفتند و هزاران نیروی داعشی دستگیر شده خارجی را هم کشورهای مبدا نپذیرفتند و آنها را در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های تحت کنترل یک نیروی شبه‌نظامی که خود با تهدیدهای امنیتی دست و پنجه نرم می‌کرد، جای دادند.

عدنان منصور، از مرکز عملیات هماهنگی و نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک گفت: وضعیت امنیتی نیازمند زندان‌های سازمان‌یافته و حمایت مناسب از نیروهای امنیتی و خودگردان در مناطقی است که زندان‌های داعش در آن وجود دارد. در غیر این صورت یک جنگ جدید روی خواهد داد و ما به عملیات نظامی نیاز خواهیم داشت.

اولتیماتوم روز جمعه نیروهای سوریه دموکراتیک به داعشی‌ها نشان می‌دهد که نیروهای داعش هنوز کنترل دست‌کم بخشی از این زندان را بر عهده دارند با اینکه پیشتر ادعا شده بود محاصره این زندان پایان یافته است.

روز چهارشنبه، نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کردند که کنترل کامل این زندان را پس از شش روز درگیری پس گرفته‌اند اما روز پنجشنبه درگیری‌ها بار دیگر برای بیرون راندن شبه‌نظامیان داعشی که زندان را تصرف کرده بودند، درگرفت.

روز جمعه، نیروهای ویژه کرد جستجوی منزل به منزل را برای دستگیری اعضای داعش و زندانی‌های فراری آغاز کردند.

مقام‌های نیروهای سوریه دموکراتیک گفتند که این احتمال وجود دارد که داعشی‌ها، گروگان‌ها را نگه داشته باشند به همین دلیل در تلاش برای پس‌ گرفتن کامل زندان، باید با احتیاط پیش رفت.

عدنان منصور، از مرکز عملیات هماهنگی و نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک همچنین گفت: این یک عملیات صبر استراتژیک است. داعش تلاش کرد نیروهای تحت رهبری کردها را با کشتن سهوی گروگان‌ها فریب دهد.

در واشنگتن نیز یکی از مقام‌های ارشد گفت که هدف داعش از حمله به این زندان آزادی برخی از زندانیان خاص از جمله آنهایی بوده که مهارت ساخت بمب را داشتند.
https://mardomefarda.ir/vdcj.hetfuqettsfzu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین