تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۷
جالب است ۰
بوئینگ سرمایه گذاری خود را در شرکت تاکسی هوایی خودران Wisk Aero دو برابر می‌کند. این شرکت هواپیماساز ۴۵۰ میلیون دلار دیگر را به این استارتاپ سیلیکون، ولی اختصاص داده است، درواقع این شرکت، در حال توسعه فناوری خود به طور مشترک با Kittyhawk است، این شرکت هوانوردی، تحت حمایت لری پیج، بنیانگذار گوگل است.
تاکسی هوایی ۴۵۰ میلیون دلاری  بوئینگ در راه است
به گزارش مردم فردا،به نقل از نیویورک پست، مارک آلن، مدیر ارشد استراتژی بوئینگ، گفت: «با این سرمایه‌گذاری، ما اعتقاد خود را به کسب‌وکار Wisk و اهمیت کار آن‌ها در پیشگامی قابلیت‌های تمام الکتریکی، مبتنی بر هوش مصنوعی و خودمختار برای صنعت هوافضا تأیید می‌کنیم.»

وی افزود: "سیستم خودمختار بسیار گسترده است و در همه برنامه‌های پیشرفته حمل‌ونقل هوایی، از مسافر گرفته تا محموله و فراتر از آن است. به همین دلیل است که خودمختاری یک اصل اساسی است. "

رقابت در فضای تاکسی هوایی سخت است، زیرا رقبایی مانند Joby Aviation و شرکت آلمانی Lilium قبلا نمونه‌های اولیه را آزمایش کرده اند.

از سال ۲۰۱۰، بودجه برای تاکسی‌های هوایی به ۱۲.۷ میلیارد دلار رسیده است.  بر اساس تجزیه و تحلیل مک کینزی، تنها در سال گذشته، بودجه بیش از دو برابر شده و به ۷ میلیارد دلار رسیده است. به گفته مک کینزی، در دهه آینده، ممکن است روزانه ۲۰۰۰۰ پرواز تاکسی هوایی انجام شود. شرکت Wisk، می‌گوید این بودجه، امکان می‌دهد که شرکت مدکور،   به نیروی کار فعلی خود که ۳۵۰ کارمند است تعداد دیگری تاکسی اضافه کند و امیدوار است ظرف پنج سال، ۱۴ میلیون پرواز تجاری سالانه را در ۲۰ شهر بزرگ جهان آغاز کند.
https://mardomefarda.ir/vdci.wapct1arybc2t.html
منبع : انتخاب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما