تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۹
جالب است ۰
وزیر خارجه کویت در نخستین سفر خود به بیروت پس از تنش سیاسی با لبنان، بر همبستگی با این کشور و تلاش برای اعتماد سازی تاکید کرد.
وزیر خارجه کویت: برای اعلام همبستگی به لبنان سفر کردم
به گزارش مردم فردا،احمد ناصر المحمد الصباح گفت: در راستای تلاش‌های بین المللی برای اعتمادسازی با لبنان و بر اساس هماهنگی با کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس به بیروت سفر کردم.

به گزارش النشره، وزیر خارجه کویت از لبنان به عنوان نمادی متفاوت در جهان عرب یاد کرد و گفت: کویت بر ضرورت دخالت نکردن در امور کشور‌های عربی تاکید می‌کند و اقدامات کویت برای همبستگی با لبنان با هماهنگی کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس صورت گرفته است.

او در نشست خبری مشترک با «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان از انتقال سه پیام در این سفر خبر داد که عبارتند از همبستگی با مردم لبنان، تبدیل نکردن لبنان به سکویی برای هجمه علیه کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و پایبندی این کشور به اصلاحات مورد نظر لبنانی ها.

این سفر حدود دو ماه پس از بحرانی که در اثر اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاعات سابق لبنان درباره جنگ یمن رخ داد، صورت گرفته است.

عربستان سعودی، بحرین، امارات و کویت، سفیران خود را از بیروت خارج کرده بودند و از سفرای خود در لبنان خواسته بودند که این کشور را ترک کنند. ریاض حتی در اعتراض به اظهارات قرداحی درباره جنگ یمن کلیه واردات لبنان را ممنوع کرد.

قرداحی، وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان، اوت گذشته قبل از اینکه به این سمت دست یابد، سخنانی درباره جنگ یمن مطرح کرده بود که به وقوع بحران دیپلماتیک بین لبنان و عربستان منجر شد.

قرداحی چهارم نوامبر استعفا کرد اما عبدالهادی محفوظ، رئیس شورای ملی رسانه لبنان اعلام کرد که استعفای او، مشکل بیروت و ریاض را حل نخواهد کرد.
https://mardomefarda.ir/vdci.5apct1az3bc2t.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین