تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۰
جالب است ۰
انگلیس اعلام کرد که عرضه تسلیحات ضد تانک به اوکراین را آغاز کرده است.
انگلیس سلاح‌های ضد تانک در اختیار اوکراین قرار داد
به گزارش مردم فردا،به نقل از رویترز، در حالی که تنش های مرزی بین روسیه و اوکراین طی هفته های اخیر تشدید شده است، انگلیس از تحویل سلاح های ضد تانک به کی یف خبر داده است.

انگلیس ادعا کرده است که این تسلیحات را با هدف کمک به اوکراین برای دفاع از خود در برابر اشغال احتمالی روسیه در اختیار این کشور قرار داده است.

کشورهای غربی بارها مدعی شده‌اند که روسیه به دنبال بهانه‌ای برای یک تجاوز جدید به خاک اوکراین است، مانند اتفاقاتی که در سال 2014 منجر به تصرف شبه جزیره کریمه شد.

مسکو این ادعا را رد کرده ولی گفته است که در صورتی که غرب با درخواست های امنیتی اش موافقت نکند، اقدامات نامشخصی را اجرا خواهد کرد، از جمله درخواست های روسیه می توان به جلوگیری از عضویت اوکراین در سازمان ناتو اشاره کرد.

مذاکرات بین روسیه و کشورهای غربی هفته گذشته بدون دستیابی به پیشرفت محسوسی پایان یافت. کی یف از کشورهای غربی خواسته است تا برای دفاع از خود در برابر روسیه، تسلیحات لازم و کافی را به این کشور عرضه کنند.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس در اظهاراتی در پارلمان گفت: ما تصمیم مربوط به عرضه سامانه های تسلیحاتی ضد تانک به اوکراین را اتخاذ کرده‌ایم. نخستین سامانه های تسلیحاتی روز دوشنبه ارسال شده است و تعدادی از پرسنل نظامی بریتانیایی نیز برای مدت کوتاهی در اوکراین مستقر خواهند شد تا نیروهای اوکراینی را آموزش دهند.

وی به نوع تسلیحاتی که به اوکراین عرضه شده است، اشاره نکرد ولی گفت: اینها تسلیحات راهبردی نبوده است و هیچ تهدیدی متوجه روسیه نخواهد بود. این تسلیحات تنها برای دفاع از خود است. اینها تسلیحات کوتاه برد است.

آلکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین نیز از این اظهارات همتای بریتانیایی اش استقبال کرد و گفت: ما از تصمیم لندن برای تامین یک بسته امنیتی به اوکراین شامل سامانه های دفاعی و ضد تانک بسیار تشکر می کنیم.
https://mardomefarda.ir/vdcc.eqia2bqo0la82.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین