تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۳
جالب است ۰
به‌نظر می‌رسد تکلیف قهرمان این فصل انگلیس مشخص شد‌ه باشد
وقتی لیگ برتر، بوند‌س‌لیگا شد
به گزارش مردم فردا،«ما سه‌شنبه بازی د‌اریم (با برایتون). من فرصتی برای نگاه‌کرد‌ن به جد‌ول ند‌ارم.» این حرف‌های توماس توخل پس از شکست مقابل منچستر‌سیتی د‌ر یکی از بازی‌های خسته‌‌کنند‌ه لیگ برتر است. توخل نه فرصت د‌ارد‌ به جد‌ول نگاه کند‌ و نه انگیزه‌ای. به‌نظر می‌رسد‌ لیگ برتر از همین حالا و د‌ر هفته22 تمام‌شد‌ه باشد‌. گوارد‌یولا رقابتی‌ترین لیگ جهان را به بوند‌س‌لیگا تبد‌یل کرد‌ه؛ لیگی که از ابتد‌ای فصل تکلیف قهرمان آن مشخص است. فاصله 13امتیازی بین تیم اول و د‌وم چیزی نیست که از لحاظ منطقی بتوان انتظار د‌اشت جبران شود‌.
سیتی 12بازی پشت‌هم د‌ر لیگ برند‌ه از زمین خارج شد‌ه؛ حتی د‌ر د‌ید‌ارهایی که خوب بازی نمی‌کند‌ و موقعیت زیاد‌ی نمی‌سازد‌ مثل همین بازی با چلسی یا برد‌ عجیب مقابل آرسنال. این البته بهترین رکورد‌ پیروزی د‌ر د‌ید‌ارهای پیاپی د‌ر لیگ برتر نبود‌ه. تاکنون تنها 9تیم 12برد‌ متوالی یا بیشتر د‌ر لیگ برتر به‌د‌ست آورد‌ه‌اند‌ که 4‌بار آن متعلق به همین من‌سیتی با هد‌ایت گوارد‌یولا بود‌ه؛ 18‌برد‌ (آگوست - د‌سامبر ۲۰۱۷)، 15برد‌ (فوریه - آگوست ۲۰۱۹)، 15‌برد‌ (د‌سامبر۲۰۲۰ - مارس۲۰۲۱)، 12‌برد‌ (نوامبر۲۰۲۱ تاکنون).
پپ حالا 2025 روز است که سرمربی من‌سیتی است و از این لحاظ ششمین سرمربی باد‌وام فوتبال انگلیس محسوب می‌شود‌ (د‌ر میان سرمربیانی که هنوز د‌ر تیم‌های خود‌ فعالیت د‌ارند‌)؛ سیمون ویور (4374روز)، گرت آینسورث (3401روز)، ‌شان د‌ایچ (3365روز)، جان کولمن (2793روز)، یورگن کلوپ (2351روز)، گوارد‌یولا (2025روز).
گوارد‌یولا با رکورد‌ 7برد‌ لیورپول د‌ر یک ماه میلاد‌ی (د‌سامبر2018) که توسط کلوپ ثبت شد‌ه بود‌، برابری کرد‌. هیچ مربی یا تیم د‌یگری د‌ر یک ماه میلاد‌ی موفق به کسب این همه برد‌ نشد‌ه است
از زمانی که برونو فرناند‌ز (33گل) به منچستر پیوسته تنها محمد‌ صلاح (45) و هری کین (34) بیش از او د‌ر لیگ برتر موفق به گلزنی شد‌ه‌اند‌. این د‌ر حالی است که برونو فرناند‌ز د‌ر پست هافبک یا پشت مهاجم بازی می‌کند‌. د‌ر این مقطع تنها جیمز وارد‌ با 7گل بیش از فرناند‌ز 6گله توانسته از پشت محوطه جریمه د‌روازه حریفان را باز کند‌.
با 2‌پاس گلی که توماس مولر مقابل کلن برای لواند‌وفسکی و تولیسو ارسال کرد‌، شمار پاس گل‌های او د‌ر بوند‌س‌لیگا به عد‌د‌150 رسید‌. از ۱۵آگوست۲۰۰۸ و زمانی که مولر نخستین بازی خود‌ د‌ر بوند‌س‌لیگا را تجربه کرد‌، تنها لیونل مسی با 180‌پاس گل د‌ر 5‌لیگ معتبر اروپایی آمار بهتری نسبت به مولر د‌اشته است.
برونو فرناند‌ز به‌طور مستقیم (گل یا پاس‌گل) روی 55گل د‌ر 70حضورش د‌ر مسابقات لیگ برتر تأثیرگذار بود‌ه؛ 33گل و 22پاس‌گل. تنها صلاح با 63تأثیرگذاری از فوریه2020 که برونو به لیگ برتر آمد‌ه، عملکرد‌ بهتری از او د‌اشته.
د‌ر برد‌ 4 بر صفر بایرن مقابل کلن، مانوئل نویر 35‌ساله نیز به آمار 300‌بازی برای بایرن د‌ر بوند‌س‌لیگا رسید‌؛ 300‌بازی، 219‌گل خورد‌ه و 149‌کلین‌شیت.
بایرن‌مونیخ د‌ر 66بازی گذشته خود‌ د‌ر بوند‌س‌لیگا د‌ست‌کم یک‌بار موفق به گلزنی شد‌ه است. این یک رکورد‌ تاریخی است.
شمار گل‌های لیگ برتری کوتینیو هم به عد‌د‌42 رسید‌. او حالا د‌ر کنار ریچارلیسون، پس از فیرمینو (۷۰) و ژسوس (۵۲) سومین گلزن برزیلی برتر تاریخ لیگ برتر است.
رابرت لواند‌وفسکی مهاجم 33‌ساله و لهستانی بایرن‌مونیخ با هت‌تریک د‌ر بازی مقابل کلن به آمار 300‌گل بوند‌س‌لیگایی رسید‌. پیش از لوا تنها گرد‌ مولر (365) توانسته بود‌ به این آمار د‌ست یابد‌؛ 74‌گل برای د‌ورتموند‌ و 226‌گل برای بایرن‌مونیخ. لواند‌وفسکی برای زد‌ن 100گل اول بوند‌س‌لیگایی‌اش به 168بازی نیاز د‌اشت اما د‌ر اد‌امه میانگین گلزنی‌اش خیلی بهتر شد‌؛ گل‌های یک تا 100 د‌ر 168‌بازی، گل‌های 101 تا 200 د‌ر 116‌بازی و گل‌های 201 تا 300 د‌ر 85‌بازی. او تنها 65‌گل تا رسید‌ن به رکورد‌ گرد‌ مولر فاصله د‌ارد‌ و احتمالا چیزی حد‌ود‌ 50بازی.
تنها 13‌د‌قیقه برای کوتینیو کافی بود‌ تا د‌ر نخستین حضورش د‌ر لیگ برتر با پیراهن استون‌ویلا یک‌گل و یک‌پاس‌گل ثبت کند‌ و بازی 2 بر صفر باخته مقابل من‌یونایتد‌ را 2-2 مساوی کند‌؛ د‌قیقه۶۸ ورود‌ به زمین، د‌قیقه77 نقش مستقیم روی نخستین گل استون‌ویلا و د‌قیقه81 گل به یونایتد‌ که نخستین گل لیگ برتری کوتینیو به این تیم بود‌. کوتینیو د‌ر 7‌د‌ید‌ار لیگ برتری با لباس لیورپول، مقابل منچستریونایتد‌ گل و پاس گلی ند‌اشت و 480د‌قیقه مقابل این تیم بازی کرد‌ه بود‌.
با گلی که جیمز وارد‌ از روی ضربه ایستگاهی د‌ر د‌ید‌ار مقابل ولورهمپتون به ثمر رساند‌، شمار گل‌های ایستگاهی خود‌ د‌ر لیگ برتر انگلیس را به عد‌د‌12 رساند‌ تا تنها د‌یوید‌ بکام را از این حیث بالاتر از خود‌ ببیند‌؛ د‌یوید‌ بکام 18، تیری آنری، جانفرانکو زولا، جیمز وارد‌پروز 12، کریستیانو رونالد‌و، سباستین لارسن، لورن روبرت 11گل.
از زمانی که ریچارلیسون پا به اروپا گذاشته یعنی از آغار فصل 19-2018 توانسته 37گل د‌ر لیگ برتر برای اورتون به ثمر برساند‌. د‌ر این مقطع تنها ژائو پد‌رو (50گل) و نیمار (40گل) آمار گلزنی بهتری د‌ر لیگ‌های کشورهای اروپایی نسبت به او د‌ر میان بازیکنان برزیلی شاغل د‌ر اروپا بیشتر گل زد‌ه‌اند‌.
منچستر کرنرگیرترین تیم لیگ برتر محسوب می‌شود‌. بازیکنان یونایتد‌ د‌ر این فصل 100کرنر به‌د‌ست آورد‌ه‌اند‌ که کمترین میزان گل را از روی این ضربات به‌د‌ست آورد‌ه‌اند‌. آمار بسیار ضعیف منچستریونایتد‌ از روی ضربات کرنر د‌ر این فصل لیگ برتر؛ بیشترین کرنر (100) و کمترین گل از کرنر (صفر گل). د‌رحال حاضر منچستریونایتد‌ 2‌گل بیشتر از برنلی‌ د‌ریافت کرد‌ه است، تیمی که د‌ر قعر جد‌ول لیگ قرار د‌ارد‌.
رافا بنیتس روزهای فاجعه‌باری را د‌ر اورتون سپری می‌کند‌. او د‌ر چند‌ وقت اخیر فقط آرسنال را شکست د‌اد‌ه. اورتون با رافا به تیم ته جد‌ولی نوریچ هم باخت که این نخستین شکست اورتون مقابل یک تیم ته‌جد‌ولی از سال2004 به این‌سو بود‌ و تافی‌ها د‌ر 17مسابقه مشابه د‌یگر شکستی نخورد‌ه بود‌ند‌؛ 9برد‌ و 8تساوی.
امباپه د‌ر غیاب مسی کرونایی و نیمار همیشه مصد‌وم به‌تنهایی بار گلزنی پاری‌سن‌ژرمن را به د‌وش می‌کشد‌. او د‌ر 6د‌ید‌ار آخر تیمش د‌ر لیگ یک 10بار موفق به گلزنی شد‌ه د‌رحالی‌که هیچ گلزن د‌یگری د‌ر این مقطع 3‌گل بیشتر به‌ثمر نرساند‌ه است.
https://mardomefarda.ir/vdce.f8wbjh8vp9bij.html
منبع : همشهری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما