تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
در صورت کسب مجوز لازم، مرحله سوم رقابت‌های بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به صورت غیر متمرکز و با حضور هواداران تیم‌های شرکت کننده برگزار خواهد شد.
بازگشت تماشاگران به سالن‌های بسکتبال از مرحله سوم لیگ برتر
به گزارش مردم فردا،مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ۲۲ دی ماه وارد مرحله دوم مقدماتی شد. شانزده تیم شرکت کننده در این مرحله، دیدارهای خود را همچون مرحله اول مقدماتی به صورت متمرکز در تهران پیگیری خواهند کرد چرا که ستاد ملی مبارزه با کرونا و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش مجوزی برای برگزاری غیر متمرکز دیدارها و تغییر محل برگزاری آنها به شهرستان‌ها نداده است. البته فدراسیون بسکتبال پیگیر دریافت این مجوز است که در این صورت و همزمان با آغاز مرحله پلی آف، دیدارهای پلی آف از حالت متمرکز خارج می‌شود.
فرهاد زحمتکش مسئول کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر، با تأیید این موضوع گفت: فدراسیون بسکتبال از این موضوع استقبال می‌کند و به همین دلیل پیگیری‌هایی از وزارت ورزش داشته تا مجوز لازم برای برگزاری غیرمتمرکز لیگ برتر را بگیرد اما هنوز به نتیجه نرسیده است چراکه مجوز لازم برای آن صادر نشده است.
وی با اشاره به بازدیدی که نمایندگان فدراسیون از سالن تیم‌های شرکت کننده در لیگ برتر داشته‌اند، خاطرنشان کرد: ارزیابی کامل را ازوضعیت سالن‌ها داشته‌ایم و حتی نواقص موجود را هم گوشزد کرده‌ایم تا نسبت به برطرف شدن آنها اقدام کنند چون نظر و نگاه فدراسیون غیرمتمرکز شدن رقابت هاست. البته آنچه مسلم است مرحله دوم مقدماتی تا پایان به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود اما در صورت گرفتن مجوز لازم، مرحله سوم به بعد به صورت غیرمتمرکز پیگیری خواهد شد.
مسئول کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال با ابراز امیدواری نسبت به مهیا شدن این شرایط تاکید کرد: بعد از اتمام مرحله دوم مقدماتی و به خاطر دیدارهای تیم ملی بسکتبال مقابل سوریه و قزاقستان در پنجره دوم و سوم انتخابی جام جهانی، پیگیری دیدارهای لیگ برتر به مدت ۲۶ روز متوقف خواهد شد. در واقع مرحله سوم لیگ که به صورت پلی آف برگزار می‌شود از نیمه اسفندماه آغاز می‌شود. احتمال اینکه تا آن زمان شرایط بهبود کرونا در کشور بهتر شده باشد، وجود دارد که در این صورت کسب مجوز برگزاری بازی‌های غیرمتمرکز محتمل‌تر می‌شود.
زحمتکش با اشاره به اینکه رقابت‌های والیبال همزمان به صورت غیرمتمرکز پیگیری می‌شود، گفت: زد و برخورد بازیکنان با یکدیگر در بسکتبال خیلی زیاد است در حالی که والیبال چنین شرایطی ندارد. قطعاً به همین دلیل هنوز به ما مجوز بازی‌های متمرکز را نداده‌اند اما امیدواریم این مجوز را برای یک ماه و نیم آینده بگیریم.
مسئول کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال خاطرنشان کرد که در صورت غیرمتمرکز شدن دیدارهای لیگ برتر، تماشاگران هم می‌توانند وارد سالن مسابقات شوند و از نزدیک پیگیر رقابت تیم خود باشند البته به شرطی که مجوز لازم برای آن را گرفته باشیم.
https://mardomefarda.ir/vdce.w8wbjh8vz9bij.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما