تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۰۰
جالب است ۰
مدیر فنی تیم بسکتبال اکسون گفت:‌ شاید فدراسیون انتطار دارد ما علم غیب بدانیم که از قوانین آنها مطلع شویم.
لزوم دانستن «علمِ غیب» برای قوانین فدراسیون بسکتبال!
به گزارش مردم فردا،امیرحسین واحدپور در مورد اینکه قرار است امتیازات مرحله اول لیگ برتر بسکتبال در مرحله دوم محاسبه شود، اظهار داشت: این جزو کلیات طرح بوده و یک اصل است، اما در هیچ کجای آیین نامه به آن اشاره نشده است. فدراسیون گفته اگر محاسبه نمی‌کردیم، مرحله اول بی ارزش می‌شد، اما حالا با این شرایط مرحله دوم لوث می‌شود، چون یک تیمی که همه مسابقات را باخته باشد، در مرحله دوم همه مسابقاتش را هم ببرد، باز در رده آخر گروهش قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: این طرح اشتباه است. فدراسیون هر قانونی که می‌گذارد، باید در جلسات مصوب و مکتوب کنند و به امضاء برسانند. خودشان می‌گویند ما این طرح را مکتوب نکردیم، آن وقت باشگاه‌ها باید از کجا متوجه شوند، نکند انتظار دارند ما علم غیب داشته باشیم.  بدترین قانون هم اگر مکتوب شده باشد، بهتر از بهترین قانونی است که مکتوب نشده باشد. در هیچ کجای آیین نامه چنین موضوعی عنوان نشده است. در آیین نامه آمده 12 تیم در دو دور باهم بازی می‌کنند، اما بعدا تعداد تیم‌ها به عدد 16 رسیده و در دو گروه بازی می‌کنند.
 مدیر فنی تیم بسکتبال اکسون عنوان کرد: این روش آوردن امتیازات اشتباه است اگر قبلا هم اعلام می شد که نشد  فدراسیون فقط و فقط می‌توانست از بازی‌های تکراری جلوگیری کند و تیم‌هایی که با هم بازی کرده‌اند، نتایج شان در مرحله دوم لحاظ شود. یعنی مثلا اگر ما با گرگان بازی کردیم، دیگر در مرحله دوم تکراری بازی نکنیم.
رئیس سابق کمیته مسابقات بسکتبال با اشاره به اینکه اصولا برگزاری مسابقات در دو گروه و آن هم در یک سالن اشتباه است، تاکید کرد: در این شرایط امکان تبانی وجود دارد و تیم‌هایی که آخر بازی می‌کنند، می‌توانند با برنامه بازی کنند تا جایگاه شان در جدول مناسب باشد.
https://mardomefarda.ir/vdcb.fb5urhb09iupr.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما