تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۵
جالب است ۰
سازمان غذا و دارو آمریکا می‌گوید استفاده از t:connect برای کنترل پمپ انسولین بسیار خطرناک است.
نرم‌افزار پرحاشیه‌ای که خطر مرگ به‌همراه دارد؛ FDA فراخوان صادر کرد
به گزارش مردم فردا،سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به‌طور اضطراری فراخوانی برای نسخه‌ی ۲٫۷ اپلیکیشن t:connect صادر کرد. این اپلیکیشن برای iOS دردسترس قرار دارد و امکان کنترل پمپ انسولین t:slim X2 را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

FDA فراخوان‌ها را بر اساس میزان اهمیت و خطرناک‌بودن به سه دسته تقسیم می‌کند. فراخوان‌های Class I جدی‌ترین نوع هستند و برای محصولاتی که پتانسیل بسیار بالایی برای ایجاد عوارض جانبی جدی یا مرگ دارند درنظر گرفته می‌شوند.


در دیابت نوع یک که قبلاً با عنوان دیابت وابسته‌به انسولین شناخته می‌شد، لوزالمعده‌ی بیمار، انسولین بسیار کمی تولید می‌کند یا به‌طور کلی انسولینی از آن ترشح نمی‌شود. انسولین هورمونی است که به ورود قند خون به سلول‌ها کمک می‌کند و درصورت کمبود این هورمون، قند در خون انباشته می‌شود که حتی می‌تواند مرگ‌بار باشد.

احتمال دارد بیماران دیابت نوع یک، به‌دلیل فراموشی نتوانند تزریق دستی انسولین را همیشه به‌موقع انجام دهند؛ به‌همین دلیل، پمپ‌های انسولین راهکاری ایدئال برای بسیاری از بیماران محسوب می‌شوند. این پمپ‌ها براساس مقدار قند خون اندازه‌گیری‌شده، میزان مشخصی از انسولین را به‌صورت خودکار و در زمان‌های مشخص و حتی هنگام خواب به شخص بیمار تزریق می‌کنند.

مشکل اپلیکیشن t:connect چیست؟
طبق اعلام FDA، باگ نسخه‌ی ۲٫۷ اپلیکیشن t:connect باعث نقص در عملکرد و راه‌اندازی مجدد آن می‌شود. این اپلیکیشن با هر بار کرش و راه‌اندازی مجدد، اتصال بلوتوث جدیدی برقرار می‌کند که درنهایت منجر به خالی‌شدن سریع باتری پمپ انسولین می‌شود.

تزریق انسولین با خاموش‌شدن پمپ متوقف می‌شود و درنتیجه سطح این هورمون در بدن بیمار کاهش می‌یابد. کمبود انسولین می‌تواند افزایش قند خون و حتی وضعیتی به نام کتواسیدوز دیابتی را به‌دنبال داشته باشد. مهم‌تر از همه اینکه قند خون بالا و کمبود انسولین تهدید جدی برای حیات بیمار محسوب می‌شوند.

کاربران t:connect چه‌کاری باید انجام دهند؟
باگ نسخه‌ی ۲٫۷ اپلیکیشن t:connect در به‌روزرسانی ۲٫۷٫۱ آن برطرف شده؛ بنابراین، دانلود و نصب نسخه‌ی جدید برای همه‌ی کاربران ضروری است. علاوه‌بر این کاربران باید قبل‌از خوابیدن، پمپ را به‌طور کامل شارژ و با دریافت اولین هشدار کمبود باتری، آن را سریعاً به برق متصل کنند.
https://mardomefarda.ir/vdceeo8w.jh8epi9bbj.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین