تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۹
جالب است ۰
کودک تازه متولد شده معمولا تا سن 6 ماهگی نمی‌تواند روی پای خودش بایستد. اما بعد از گذشت این سن سعی بر این دارد که روی پاهایش ایستاده و آن‌ها را تکان دهد. در حقیقت کم کم میل به راه رفتن در او آغاز خواهدشد. چراکه تلاش می‌کند خود را به سمت بالا کشیده و سر و سینه خود را بلند می‌کند. اما گاهی این احتمال وجود دارد که بنا به دلایلی، نمی‌تواند راه رفتن را آغاز کند. در این شرایط یکی از روش‌ها استفاده فیزیوتراپی برای راه رفتن کودکان است که فروشگاه برجیس در این مقاله به آن می پردازد.
استفاده از فیزیوتراپی برای راه رفتن کودکان

استفاده از فیزیوتراپی چه تاثیری بر راه رفتن کودکان دارد؟

فیزیوتراپی می‌تواند به کودک کمک کند تا از مشکلات مربوط به توانایی راه رفتن نظیر درد، سفتی و تنگی عضلات، کاهش قدرت عضلات و اشکالات ساختاری مانند اختلالات در طول و انحناهای استخوان‌ها و مفاصل بهبود یابد. این درمان می‌تواند بهبود عملکرد حرکتی کودک شما را تسریع کرده و به او کمک کند تا به طور مستقل‌تر و موثرتر بتواند راه برود. از این رو، اگر کودک شما مشکلاتی در راه رفتن دارد، مشاوره با یک فیزیوتراپیست متخصص می‌تواند بهبود وضعیت او را تسهیل کند. اگرچه با توجه به قیمت دستگاه فیزیوتراپی خانگی، به نظر می‌رسد داشتن این دستگاه صرفه اقتصادی داشته و در موارد دیگر هم بتواند به کاربر کمک کند.

درباره مراحل راه رفتن کودکان بیشتر بدانید


همانطور که کودکان رشد می‌کنند، هماهنگی بین اعصاب ارادی، کنترل و ماهیچه های‌شان نیز افزایش پیدا خواهدکرد. بطوری که به تدریج نشستن یا کنترل سر و گردن را یاد گرفته تا اینکه بتوانند روی پاهای خود بایستند. تا این مرحله نیازی به مراجعه به فیزیوتراپیست یا استفاده حرکات فیزیوتراپی برای راه رفتن کودک نیست. در طول دوره رشدشان موارد زیر را می‌توان از او انتظار داشت، هر چند که گروهی از کودکان، راه رفتن را دیرتر آغاز می‌کنند.
نوزادی بین 6 ماهگی تا یکسالگی: در این بازه سنی، کودکان عموماً آمادگی برای راه رفتن را نشان می دهند. آنها ممکن است از اشیاء و اشیاء اطراف خود بگیرند و از آنها پشتیبانی کنند تا برای راه رفتن آماده شوند. آنها ممکن است از مبلمان یا سایر اشیاء برای پشتیبانی استفاده کنند و تلاش کنند تا به پا بایستند و قدم بزنند. این یک مرحله مهم در توسعه حرکتی کودکان است و نشان از رشد و پیشرفت آنها است. اما باید توجه داشت که هر کودک به زمان خود نیاز دارد و ممکن است برخی از کودکان در این مرحله سنی کمی دیرتر شروع به راه رفتن کنند.
نوزادی (0-1 سال): در این مرحله، کودکان از نوزادی به تدریج به کودکی تبدیل می‌شوند. آن‌ها از نظر جسمی و حرکتی پیشرفت می‌کنند و توانایی‌هایی مانند نشستن، راه رفتن و صحبت کردن را یاد می‌گیرند.
کودکی (1-3 سال): در این مرحله، کودکان از نظر حرکتی و زبانی پیشرفت چشمگیری دارند. آن‌ها شروع به توسعه هوش، حافظه و توانایی‌های اجتماعی می‌کنند.

چگونه می توان به راه رفتن کودک کمک کرد؟


برای کمک به کودکان در راه رفتن، می‌توانید با ارائه تمرین‌های تعادل و هماهنگی یا اصلاح راه رفتن با فیزیوتراپی، آن‌ها را در تقویت مهارت‌های موجودشان کمک کنید. به عنوان مثال، می‌توانید به کودکان تمرین‌هایی مانند ایستادن روی یک پا، رفتن روی خطوط روی زمین یا پریدن از یک پا به پا دیگر را ارائه دهید. این تمرین‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا تعادل و هماهنگی خود را بهبود بخشند و در نتیجه بهتر و مطمئن‌تر راه بروند. دیگر مواردی که به راه رفتن کودک شما کمک خواهدکرد، عبارت است از:
ارائه حمایت و تشویق
ارائه تمرین‌های تقویتی
استفاده از وسایل کمکی
ارائه تمرین‌های تعادل و هماهنگی
مراجعه به متخصصین مانند فیزیوتراپیست‌ها

تاثیر آسیب های سیستم عصبی مرکزی بر راه رفتن کودکان

آسیب‌های سیستم عصبی مرکزی می‌تواند به صورت مختلفی بر راه رفتن کودکان تاثیر بگذارد. این آسیب‌ها می‌توانند از مشکلات مادرزادی تا عوامل خارجی مانند ضربه به سر یا بیماری‌های عصبی مختلف باشند. تاثیرات این آسیب‌ها بر راه رفتن کودکان شامل موارد زیر می‌شود:
1. ضعف عضلات: آسیب‌های سیستم عصبی مرکزی ممکن است باعث ضعف عضلات و کاهش توانایی حرکتی کودکان شود که می‌تواند موجب مشکل در راه رفتن آنها شود.
2. مشکلات تعادل: آسیب به بخش‌های مختلف سیستم عصبی مرکزی می‌تواند باعث مشکلات در تعادل کودکان شود و باعث ناتوانی آنها در حفظ تعادل و راه رفتن شود.
3. مشکلات حسی: آسیب‌های سیستم عصبی مرکزی ممکن است باعث مشکلات در حس و استدلال کودکان شود که می‌تواند تاثیر منفی بر راه رفتن آنها داشته باشد.
4. مشکلات کنترل حرکتی: آسیب به بخش‌های مرتبط با کنترل حرکتی در سیستم عصبی مرکزی می‌تواند باعث ناتوانی در کنترل حرکات مختلف و راه رفتن شود.
5. مشکلات توانایی یادگیری: آسیب‌های سیستم عصبی مرکزی ممکن است باعث مشکلات در توانایی یادگیری حرکات و مهارت‌های مرتبط با راه رفتن شود.

کلام آخر

فیزیوتراپی به کودک شما کمک می‌کند تا از طریق تمرینات و حرکات فیزیکی، قدرت عضلات، انعطاف پذیری و تعادل خود را بهبود بخشد. این درمان بهبود کنترل حرکتی و توانایی راه رفتن کودک را افزایش می‌دهد و به وی در یادگیری مهارت‌های حرکتی کمک می‌کند. همچنین، فیزیوتراپی می‌تواند به کودک کمک کند تا از مشکلات مربوط به راه رفتن نظیر درد، سفتی عضلات و اختلالات ساختاری بهبود یابد و بهبود کیفیت حرکت‌هایش را تسریع کند.
https://mardomefarda.ir/vdcepo8w.jh8eei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما