تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۲
جالب است ۰
این منابع گفتند حملاتی که احتمالاً توسط تهران یا عوامل آن در منطقه انجام می‌شود مراکز نظامی و دولتی را در اسرائیل هدف قرار خواهند داد و حمله احتمالی "ممکن است در روزهای آینده با استفاده از موشک‌ها یا پهپادهای با دقت بالا انجام شود".
رسانه امریکایی: ایران از خاک خود به اسرائیل حمله می کند
به گزارش مردم فردا،رسانه امریکایی به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت آنها پیش بینی می کنند ایران از خاک خود به اسرائیل حمله کند.
 سایت خبری امریکایی آکسیوس به نقل از مقامات اسرائیلی گفته است که آنها "برای یک حمله مستقیم بی‌سابقه از خاک ایران با استفاده از موشک‌های بالستیک، پهپادها و موشک‌های کروز آماده می‌شوند".
این مقامات که نام انها اعلام نشده گفتند: "در چنین سناریویی، اسرائیل با حمله مستقیم به ایران پاسخ خواهد داد".
به دنبال حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و شهادت 7 عضو سپاه، سطح تنش میان ایران و اسرائیل به شدت بالا رفت. در حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق سوریه، 7 عضو سپاه از جمله 3 فرمانده عالی رتبه نیروی قدس سپاه به شهادت رسیدند. ایران بعد از آن وعده انتقام و واکنش داده است.
موشک ایران
خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ هم ساعاتی پیش به نقل از افراد مطلع از گزارش های اطلاعاتی امنیتی خبر داد امریکا و متحدانش "بر این باورند که پاسخ ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق نزدیک شده است".
این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند حملاتی که احتمالاً توسط تهران یا عوامل آن در منطقه انجام می‌شود " مراکز نظامی و دولتی در اسرائیل را هدف قرار خواهند داد".
این منابع به این رسانه امریکایی تایید کردند حمله احتمالی "ممکن است در روزهای آینده با استفاده از موشک‌ها یا پهپادهای با دقت بالا انجام شود".
منابع آگاه به آکسیوس گفتند مقامات آمریکایی و اسرائیلی در چند روز گذشته برای آماده شدن برای پاسخ ایران گفتگو کرده اند.
وزیر دفاع اسرائیل هم به تازگی با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا درباره تهدیدات ایران صحبت کرد.
آکسیوس به نقل از یک مقام که هویتش اعلام نشده نوشت "ران درمر" وزیر امور استراتژیک اسرائیل روز سه شنبه در ارتباط با ایران، با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا تماس تلفنی داشته است.
در همین حال، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت بلینکن روز چهارشنبه با گالانت (وزیر دفاع امریکا) گفت و گو و بر حمایت ایالات متحده امریکا از امنیت اسرائیل تاکید کرد. وزیر خارجه امریکا همچنین به صراحت اعلام کرد واشنگتن در برابر هر گونه تهدیدی از سوی ایران و عواملش در کنار اسرائیل خواهد ایستاد.
آکسیوس همچنین به نقل از یک "مقام بلندپایه اسرائیلی" گفت: "اسرائیل از آمریکا خواست تا با ارسال پیام‌های هشدار خصوصی و عمومی به ایرانی‌ها و برجسته کردن قدرت خود در منطقه، به محدود کردن واکنش ایران کمک کند".
تخریب بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق در حمله اسرائیل
تخریب بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق در حمله اسرائیل
اسرائیل هفته گذشته اعلام کرد در حال تقویت تدابیر دفاعی و تعلیق موقت مجوز مرخصی های واحدهای رزمی خود پس از تهدیدات ایران است.
بلومبرگ به نقل از افراد آشنا با اطلاعات امنیتی محرمانه اعلام کرد امریکا و متحدانش معتقدند پاسخ ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق قریب الوقوع است و از طریق حملات موشکی یا هواپیماهای بدون سرنشین گسترده انجام خواهد شد.
یک مقام اسرائیلی به آکسیوس گفت: "اسرائیل و ایالات متحده امریکا در روزهای اخیر درباره پدافند هوایی و موشکی مشترک در منطقه، قبل از حمله احتمالی ایران، هماهنگی کرده‌اند".
هفته گذشته اسرائیل اعلام کرد که پس از تهدیدات ایران در حال تقویت تدابیر دفاعی و تعلیق موقت مجوزهای مرخصی یگان‌های رزمی خود است.
https://mardomefarda.ir/vdcayenu.49nya15kk4.html
منبع : عصر ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین