تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۴
جالب است ۰
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد چهار عملیات نظامی در خلیج عدن علیه دو کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی و دو کشتی آمریکایی انجام داده‌اند.
یمن: چهار کشتی اسرائیلی و آمریکایی را هدف قرار دادیم
به گزارش مردم فردا،یحیی سریع، رئیس دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو کشتی اسرائیلی (MSC Darwin) و (MSC GINA) را مجددا در خلیج عدن هدف قرار دادند.
براساس گزارش المسیره، یحیی سریع در ادامه افزود: کشتی آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) و یک ناو جنگی آمریکایی نیز در خلیج عدن هدف قرار گرفته شدند.
وی همچنین تصریح کرد: کشتی‌های اسرائیلی و آمریکایی را با تعدادی موشک دریایی مناسب و پهپاد هدف قرار دادیم.
یحیی سریع همچنین گفت: ما به انجام وظایف دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال ملت مظلوم فلسطین و دفاع از یمن عزیز ادامه می‌دهیم.
او همچنین تاکید کرد: عملیات ما در دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند تا پایان تجاوزات و لغو محاصره غزه ادامه خواهد داشت.
یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.
کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.
به‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آن‌ها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.
https://mardomefarda.ir/vdce7x8w.jh8epi9bbj.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین