تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۲
جالب است ۰
نخست وزیر ژاپن به عنوان اولین مقام ژاپنی پس از ۹ سال وارد پایتخت آمریکا شد.
نخسست وزیر ژاپن پس از 9سال وارد آمریکا شد
به گزارش مردم فردا،فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در اولین سفر یک مقام ژاپنی به آمریکا پس از  ۹ سال وارد واشنگتن شد و بر اهمیت روزافزون اتحاد بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کیودوی ژاپن به نقل از مقامات ژاپنی، کیشیدا قرار است روز چهارشنبه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نشستی در واشنگتن برگزار کند و روز بعد نیز در نشست مشترک کنگره سخنرانی خواهد کرد.


کیشیدا در این سفر بر اهمیت همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف از امنیت و آخرین فناوری‌ها تا تقویت زنجیره تامین تاکید خواهد کرد. او گفت که سفر رسمی‌اش به آمریکا به تقویت اتحاد دوجانبه کمک خواهد کرد.

کیشیدا اولین نخست وزیر ژاپن خواهد بود که پس از نخست وزیر فقید شینزو آبه در آوریل ۲۰۱۵ در کنگره آمریکا سخنرانی می‌کند. یک مقام ژاپنی فاش کرد که موضوع سخنرانی کیشیدا در کنگره در روز پنجشنبه احتمالاً «آینده محور» است و اعتقاد بر این است که تأکید می‌کند که مشارکت ژاپن و آمریکا برای حفظ نظم بین المللی آزاد بسیار مهم است.

از آنجایی که کیشیدا نماینده یک حوزه انتخاباتی در هیروشیما است، شهری که توسط بمب اتمی آمریکا در اوت ۱۹۴۵ ویران شد، اعتقاد بر این است که او در سخنرانی خود در برابر شورای قانونگذاری آمریکا، به دیدگاه خود درباره جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای خواهد پرداخت.
https://mardomefarda.ir/vdcexx8w.jh8exi9bbj.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین