تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۴
جالب است ۰
رئیس اطلاعات نظامی اوکراین عنوان کرد، امارات متحده عربی به عنوان میانجی اصلی بین کی‌یف و مسکو در مورد تبادل زندانیان ظاهر شده است.
رئیس اطلاعات نظامی اوکراین از میانجی‌گری جدید خبر داد
به گزارش مردم فردا،«کریل بودانف»، رئیس اطلاعات ارتش اوکراین همچنین از پیشنهاد مطرح شده از سوی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در ماه گذشته میلادی درباره تبادل زندانیان بین اوکراین و روسیه حمایت کرد.
 به نقل از شبکه خبری راشاتودی، ترکیه نیز پیشتر به عنوان میانجی‌گر ارشد بین کی‌یف و مسکو در پی درگیری اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ دیده می‌شد.
نخسین تلاش برای مذاکرات صلح در مارس همان سال در استانبول برگزار شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بعدا گفت که هیات اوکراینی با یکسری از مفاد مسکو در این مذاکرات موافقت کرده اما بعدا به صورت ناگهانی از آن منصرف شده است.

بودانوف در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی ARD آلمان که روز یکشنبه منتشر شد، مدعی شد که آنکارا نقش محوری در مبادله زندانیان را متوقف کرده و امارات به جای آن آمده است.
این مقام ارشد اوکراینی در مورد ابتکارعمل پاپ فرانسیس نیز گفت: من کاملا از این موضوع حمایت می‌کنم. اجازه دهید آن را انجام دهیم. تنها یک چیز کوچک باقی می‌ماند؛ متقاعد کردن روسیه.
به گفته این مقام اوکراینی، مسکو هیچ علاقه‌ای به تبادل زندانیان نشان نداده است.
آخرین مبادله زندانیان تایید شده علنی بین کی‌یف و مسکو در اوایل فوریه انجام شد؛ زمانی که وزارت دفاع روسیه گزارش داد که در مجموع ۱۰۰ اسیر جنگی روسی به عنوان بخشی از معامله با میانجیگری امارات به کشور بازگشته‌اند.
رجب طیب اردوغان، رئیس ‌جمهور ترکیه در سپتامبر گذشته به رسانه‌های روسی گفته بود که کشورش آماده است نقش میانجی را در موضوعاتی مانند تبادل زندانیان و همچنین در مذاکرات احتمالی صلح ایفا کند.
از زمان شکست مذاکرات در استانبول، روسیه و اوکراین بر سر میز مذاکره ننشسته‌اند. مسکو بارها آمادگی خود را برای حل مناقشه از طریق دیپلماسی اعلام کرده است.
مسکو همچنین اوکراین و حامیان غربی آن را به امتناع از هرگونه گفت‌وگوی معنادار متهم می‌کند و می‌گوید که این امر برای روسیه چاره‌ای جز ادامه دادن به اهداف خود در میدان جنگ باقی نگذاشته است.
به گفته «دیوید آراخامیا»، مذاکره کننده ارشد اوکراین در استانبول، بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس، کی‌یف را برای خروج از مذاکرات در آن برهه زمانی تحت فشار قرار داده بود اما جانسون داشتن هرگونه نقش در منحرف کردن مذاکرات صلح را رد کرده است.
https://mardomefarda.ir/vdcbgfb5.rhbafpiuur.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین