تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۰
جالب است ۰
طبق این گزارش، جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل می‌تواند به‌عنوان بخشی از سرویس‌های اشتراکی موجود آن، مانند Gemini Advanced یا Google One ارائه شود.
فایننشال تایمز: موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل احتمالاً رایگان نخواهد بود
به گزارش مردم فردا،گوگل ظاهراً در حال بررسی یک تغییر اساسی در مدل کسب‌و‌کار خود است. فایننشال تایمز در گزارش جدیدی به نقل از منابع خود اعلام کرده که این غول فناوری ممکن است برای دسترسی به نتایج جستجوهایی که توسط ابزارهای هوش مصنوعی تولید شده‌اند، هزینه دریافت کند.

طبق این گزارش، برخی منابع آشنا با برنامه‌های گوگل ادعا کرده‌اند که جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت می‌تواند به‌عنوان بخشی از سرویس‌های اشتراکی موجود آن، مانند Gemini Advanced یا Google One ارائه شود. همچنین به گفته این منابع، با وجود دریافت هزینه برای نسخه مبتنی بر هوش مصنوعی موتور جستجوی گوگل، خبری از حذف تبلیغات نخواهد بود. علاوه‌براین، استفاده از نسخه عادی که هم‌اکنون هم در دسترس است، رایگان باقی می‌ماند.

اگر ادعاهای گزارش فایننشال تایمز درست باشد، این اولین‌باری خواهد بود که گوگل برای محتواهای خود از کاربران هزینه دریافت می‌کند.

زمان شروع به کار نسخه مبتنی بر هوش مصنوعی موتور جستجوی گوگل مشخص نیست
گزارش‌ها حاکی از آن است که مدیران گوگل هنوز تصمیمی درباره زمان راه‌اندازی این تغییر نگرفته‌اند، اما فایننشال تایمز می‌گوید که مهندسان آن در حال توسعه دانش لازم برای استقرار این سرویس هستند.

گوگل احتمالاً با توجه به دو اولویت اصلی خود تصمیم‌گرفته تا برای جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی هزینه دریافت کند: ادغام هوش مصنوعی پیشرفته در تجربه جستجوی خود و حفظ درآمد تبلیغاتی که ستون اصلی کسب درآمد این شرکت محسوب می‌شود. گوگل در سال گذشته درآمد سرسام آور 175 میلیارد دلاری را برای تبلیغات مرتبط با جستجو گزارش کرده بود و در همین حال، پیشرفت درخشان مدل ChatGPT از OpenAI، این شرکت را به رقابت برای تسلط بر هوش مصنوعی تحریک کرده است.

در نهایت، باید دید که آیا برای این نوع جستجوی تقویت‌شده با هوش مصنوعی تقاضای بازار وجود دارد یا خیر. سرمایه‌گذاری هنگفت مایکروسافت روی ویژگی‌های هوش مصنوعی برای موتور جستجوی بینگ نتوانست تا سهم بازار گوگل را در یک سال گذشته کاهش دهد.
https://mardomefarda.ir/vdccsiqi.2bq008laa2.html
منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما