تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۹
جالب است ۰
در شرایطی که پس از تلاش‌های دو ساله قرار بود امروز تکلیف واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال مشخص شود بانک ملت در نامه‌ای که مذاکره با پرسپولیس را تایید می‌کند، موضوع واگذاری را شایعه عنوان کرد.
بانک‌ها سرخابی‌ها را گردن می‌گیرند؟
پس از منتفی شدن دو مرحله از واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در اواخر سال گذشته به دلیل تکمیل نشدن فرآیند درخواست و اخذ تضامین از متقاضیان، قرار شد سهام پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی واگذار شود اما اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفت.

در ادامه، پنجم فروردین امسال اعلام شد قرار است سهام سرخابی‌ها به دو بانک واگذار شوند. بدین ترتیب اعلام شد ۵۱ درصد سهام پرسپولیس در اختیار بانک ملت و ۵۱ درصد سهام استقلال در اختیار یکی از دو بانک تجارت یا صادرات قرار می‌گیرد؛ خبری که به تایید درویش ـ مدیرعامل باشگاه پرسپولیس رسید که گفت واگذاری این باشگاه به بانک ملت در روز ۱۱ فروردین نهایی خواهد شد.

سه روز پس از اعلام خبر اولیه، یکی از رسانه‌ها به نقل از مدیر مالی بانک ملت نوشت که بانک ملت علاقه چندانی برای خرید تیم پرسپولیس ندارد. علت این عقب‌نشینی هم ظاهرا زیان‌ده بودن این باشگاه اعلام شد.

درخصوص استقلال نیز واگذاری این باشگاه به بانک تجارت واکنش منفی هواداران این تیم را در پی داشت.

پیش از آن نیز روز ۲۷ اسفند سال گذشته سازمان خصوصی‌سازی برای سومین بار مزایده دو باشگاه پرطرفدار پایتخت را از طریق فرابورس اعلام کرد؛ مزایده‌ای که تا کنون نتیجه خاصی در بر نداشته است.

اگرچه گفته می شود دو بانک ملت و تجارت تمایلی برای در اختیار گرفتن پرسپولیس و استقلال ندارند، امروز بانک ملت در نامه‌ای مذاکره با پرسپولیس برای در اختیار گرفتن سهام آن را تایید کرد.

در نامه‌ای که از سوی معاون مدیرعامل بانک ملت به رییس اداره نظارت بر ناشران سازمان بورس نوشته شده آمده است:
«موضوع: شایعات مطرح شده پیرامون تحصیل سهام باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس
با سلام و احترام
به استحضار می رساند با توجه به درج آگهی واگذاری سهام باشگاههای مذکور، مذاکراتی با چند بانک از جمله بانک ملت انجام گرفته و با توجه به چارچوب‌های قانونی و مقرراتی در صورت رخداد بااهمیت متعاقبا اطلاع‌رسانی انجام خواهد گرفت.
سیدتقی شمسی»
بانک‌ها سرخابی‌ها را گردن می‌گیرند؟
https://mardomefarda.ir/vdcc1sqi.2bq018laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما