تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۴
جالب است ۰
بسته جدید کمک‌های تسلیحاتی دولت آمریکا برای رژیم صهیونیستی به زودی ارسال خواهد شد.
آمریکا بسته جدید تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی اهدا می‌کند
روزنامه معاریو اعلام کرد، دولت آمریکا بسته جدیدی از کمک‌های تسلیحاتی و نظامی برای اسرائیل ارسال می‌کند.

دولت بایدن با بسته جدیدی از کمک‌های نظامی به قیمت چند میلیارد دلار به اسرائیل موافقت کرده است که در میان آنها 2000 بمب سنگر کوب یک تنی از نوع MK84 به چشم می‌خورد، بمب‌‌هایی که هر یک از 3.3 متر طول داشته و قادر است حفره‌ای به عرض 15 متر ایجاد کنند.

در ادامه این گزارش آمده است، دولت ایالات متحده این بمب‌ها را در جنگ ویتنام و جنگ‌های عراق و افغانستان به کار گرفته است و براساس تحقیقاتی که یک سازمان مدافع حقوق بشر انجام داده از این بمب‌ها توسط دولت عربستان سعودی برای هدف قرار دادن یمن هم به کار گرفته شده بود.

در این بسته از کمک‌های نظامی همچنین 500 بمب از نوع MK-82 به وزن 250 کیلوگرم، در نظر گرفته شده است، این بمب‌ها بسیار دقیق بوده و (ادعا) می‌شود برای هدف قرار دادن مراکز حماس در زیر زمین در اختیار ارتش اسرائیل قرار گرفته است، بمب‌های GBU-12/Mk82 به شکل گسترده‌ای در جنگ عراق به کار گرفته شده بود.

علاوه بر آن مجموعه‌ای از بمب‌های هوشمند از نوع JDAM هم در اختیار ارتش رژیم صهیونیستی قرار خواهد گرفت، این بمب‌ها قادر به دریافت برنامه پیش از شلیک و در مسیر رسیدن به هدف است و خلبان می‌تواند رایانه موجود در بمب را تا زمان اصابت به هدف به روز رسانی کند.

این بمب همچنین در حین اصابت به هدف نیز مختصات جغرافیایی محل اصابت را و موقعیت آن را از طریق جی پی اس در اختیار خلبان قرار می‌دهد.

25 فروند جنگنده از نوع F35A هم در اختیار ارتش اسرائیل قرار خواهد داد تا از توانمندی جمع آوری و تبادل اطلاعات آن بهره برد.

ارزش این کمک‌ها 2.5 میلیارد دلار است.

به اعتراف این رسانه عبری زبان، در حالی این بسته کمک‌ها توسط دولت بایدن به تصویب می‌رسد که انتقادهای شدیدی درباره به کارگیری این بمب‌های ویرانگر در مناطق مسکونی وجود دارد.

معاریو همچنین تاکید کرد، این بسته نظامی در حالی در اختیار اسرائیل قرار می‌گیرد که منابع آگاه در حزب دموکرات و نزدیک به دولت باید اعلام کرده‌اند اسرائیل این کمک‌ها را بدون اعطای تعهد برای عدم هدف قرار دادن غیر نظامیان و نیز عدم به کارگیری آن در عملیات پیش روی خود در رفح دریافت می‌کند و در مقابل این کمک‌ها هم هیچ نوع کاهش محدودیت‌های ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه هم صورت نخواهد گرفت.

https://mardomefarda.ir/vdcjyve8.uqextzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین