تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۲
جالب است ۰
وزیر امور خارجه اردن تاکیک کرد: غزه به گورستانی نه فقط برای کودکان بلکه برای قانون بین‌المللی تبدیل شده و تبعات آن ویرانگر است.
اردن: غزه به گورستانی برای کودکان و قوانین بین‌المللی تبدیل شده است
به گزارش مردم فردا،به نقل از الجزیره، «ایمن الصفدی» اظهار داشت: فاجعه انسانی در غزه وجود دارد و کشتار و محروم کردن کودکان از غذا قابل توجیه نیست.
او تاکید کرد: محروم کردن آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) و قطع کمک مالی به آن، به منزله مشارکت در کشتار کودکان فلسطینی است.
رئیس دستگاه دیپلماسی اردن ادامه داد: جایگزینی برای آنروا وجود ندارد و همه اموالی که به این آژانس داده می شود برای نجات جان افراد موثر است.
وی بیان کرد: [رژیم] اسرائیل از گرسنگی به عنوان سلاحی در جنگ غزه استفاده می کند و این فاجعه تمام نمی شود مگر با توقف جنگ.

وزیر امور خارجه اردن ادامه داد: به جای ارسال سلاح به اسرائیل باید هیات هایی اعزام شوند که برای آتش بس فشار وارد کنند. کابینه رژیم صهیونیستی از سوی عوامل افراطی اداره می شود و نباید به آنها اجازه تداوم کشتار داده شود.
وی با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح نیز بیان کرد: ورود به رفح منجر به فاجعه خواهد شد اما اسرائیل به خواسته های جامعه جهانی توجهی ندارد.
در همین ارتباط آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده است: ارسال کمک های انسانی به غزه برقراری فوری آتش بس را طلب می کند. راهکار دودولتی راهکاری پایدار برای حل مشکل فلسطینی-اسرائیلی است. کشتار و ویرانی در غزه به سطح بی سابقه ای رسیده است.
وی بیان کرد: لازمه رساندن کمک به غزه گشودن گذرگاه‌ها و برداشتن محدودیت ها از سوی اسرائیل است.
گوترش تاکید کرد: ممانعت از حرکت کاروان‌های آنروا به سمت شمال غزه غیرقابل قبول است. چیزی که مجازات جمعی ملت فلسطین در غزه را توجیه کند، وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.
این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.
این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.
وزارت بهداشت فلسطین روز گذشته اعلام کرد که با گذشت ۱۷۰ روز از حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه آمار شهدای فلسطینی به ۳۲ هزار و ۲۲۶ نفر افزایش یافته است و طی این مدت ۷۴ هزار و ۵۱۸ فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی مجروح شده اند.
https://mardomefarda.ir/vdcdfz0x.yt0o56a22y.html
منبع : ایسنا
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین