تاریخ انتشار :دوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۵
جالب است ۰
فیفا اعلام کرد که رویارویی سامورایی ها با کره شمالی انجام نمی شود و به این ترتیب صعود ژاپن به دور بعد قطعی شد.
لغو بازی با کره شمالی، صعود ژاپن قطعی شد
به گزارش مردم فردا،ژاپن پس از اعلام  فیفا مبنی بر اینکه دیدار این تیم با کره شمالی انجام خواهد شد، بدون بازی کردن، صعودش به دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2026 و جام ملت های آسیا 2027 مسجل شد.
روز سه شنبه انتظار می رفت کره شمالی میزبان بازی خود با ژاپن در پیونگ یانگ، پایتخت این کشور باشد، اما پنج روز قبل از این بازی، مقامات این کشور گفتند که بدون توضیح دلایل نمی توانند میزبانی آن را بر عهده بگیرد.
روز جمعه، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ساعاتی پس از اینکه اعلام کرد به جای پیونگ یانگ در زمین بی طرف برگزار می شود، به تعویق افتادن این بازی را «به دلیل شرایط پیش بینی نشده» اعلام کرد.

در این بیانیه آمده بودکه این تصمیم پس از مذاکره با فیفا و پس از درخواست فدراسیون کره شمالی برای انتقال بازی به منطقه بی طرف گرفته شده است.

در نهایت  فیفا اعلام کرد که به دلیل محدودیت‌های زمانی در تقویم بین‌المللی فوتبال، این بازی و زمان‌بندی مجدد آن انجام نخواهد شد.
فیفا افزود که موضوع به کمیته انضباطی فیفا ارجاع خواهد شد.
کره شمالی ممکن است 3-0 بازنده اعلام شود و به این معنی است که ژاپن از نظر تئوری به دور سوم مسابقات مقدماتی جام جهانی2026 راه پیدا می کند.
ژاپن روز پنجشنبه در توکیو با نتیجه 1-0 کره شمالی را شکست داد و در مجموع با سه برد، برتری خود را با 5 امتیاز نسبت به سوریه، تیم دوم گروه، تقویت کرد. لازم به ذکر است که تیم های اول و دوم هر گروه جواز حضور در دور سوم بازی ها را کسب خواهند کرد.
آژانس ژاپنی کیودو پیش از این اعلام کرده بود که کره شمالی به دلیل نگرانی از شیوع عفونت باکتریایی در ژاپن اجازه برگزاری این مسابقه در خاک خود را نخواهد داد. این دو کشور از سال 2011 تاکنون در کره شمالی با یکدیگر روبرو نشده اند.
 
https://mardomefarda.ir/vdch-vni.23nk-dftt2.html
منبع : ورزش3
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما