تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۷
جالب است ۰
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۸۰ فلسطینی را در مجتمع بیمارستانی شفا غزه بازداشت کرده است.
بازداشت ۸۰ فلسطینی در بیمارستان شفا؛ جان ۳۰ هزار نفر در معرض خطر است
به گزارش مردم فردا به نقل از  رسانه های فلسطینی، ارتش رژیم صهیونیستی از تسلط کامل بر مجتمع بیمارستان شفا و بازداشت ۸۰ فلسطینی خبر داد.

براساس گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی در ۴۰ نوبت این بیمارستان و مناطق اطراف آن را بمباران کرده است.

رسانه های فلسطینی به نقل از منابعی در این بیمارستان اعلام کردند که جان بیش از ۳۰ هزار آواره پناه گرفته در این بیمارستان و بیش از ۵ هزار بیمار و مجروح به دلیل بمباران و قطع برق در معرض خطر است.
این منابع افزودند: نظامیان اشغالگر پس از ورود به مجتمع بیمارستانی شفا، درحال تخریب آن و اخراج آوارگان هستند.

 نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه بار دیگر به طور گسترده و همه جانبه به بیمارستان شفا در غزه حمله کرده و این مرکز بهداشتی را به محاصره خود در آوردند.
ارتش رژیم صهیونیستی بیمارستان شفا در شهر غزه را هدف حمله سنگین توپخانه‌ای و هوایی قرار داد.

همزمان با این حملات، نظامیان اشغالگر اسرائیلی نیز به شلیک گسترده به سوی این بیمارستان کرده و آن را به محاصره درآوردند.

به گفته منابع آگاه، صدها آواره، بیمار، خبرنگار و کادر پزشکی و درمانی در داخل این بیمارستان محاصره شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با توجیه این یورش مدعی است که گزارش‌هایی مبنی بر حضور فرماندهان ارشد مقاومت حماس در داخل بیمارستان را دریافت کرده است.

وزارت بهداشت غزه بامداد دوشنبه در واکنش به یورش سبعانه بامداد امروز (دوشنه) نظامیان صهیونیست به مجتمع بهداشتی در این باریکه اعلام کرد که حمله رژیم آپارتاید به بیمارستان ها غیر انسانی و نقض آشکار قوانین بین المللی است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای مسوولیت جان کادر پزشکی و درمانی و صدها آواره، بیمار و مجروح فلسطینی در مجتمع بیمارستانی شفا در شهر غزه را متوجه دشمن صهیونیستی کرد و افزود: یورش نظامیان اشغالگر اسرائیلی به بیمارستان شفا نقض صریح قوانین بین‌الملل و کنوانسیون چهارم ژنو است.

وزارت بهداشت غزه تصریح کرد که دشمن صهیونیستی همچنان با طرح روایات دروغ و ساختگی به دنبال فریب دنیا و توجیه یورش به بیمارستان شفا است.

این وزارتخانه بیان کرد که هدف از حمله نظامی به بیمارستان شفا نابودی کامل نظام سلامت و بهداشت در شمال غزه است.

وزارتخانه مذکور خواستار مخالفت و مقابله جامعه بین‌الملل با جنایات دشمن صهیونیستی در بیمارستان شفا و دیگر بیمارستان‌های نوار غزه شد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین خواستار حضور فوری نهادهای بین‌المللی در بیمارستان شفا و محافظت از غیرنظامیان در داخل آن شد.
https://mardomefarda.ir/vdcceoqi.2bq118laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما