تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
جالب است ۰
سال گدشته میلادی برای بازیگران زن سال درخشانی به حساب می‌آمد . فیلم‌های هالیوودی و غیرهالیوودی پر بود از درخشش بازیگران زنی که بار فیلم را بر دوش می‌کشیدند. از مروه دیزدارِ ترک گرفته تا سندرا هالرِ آلمانی و البته بازیگران نامداری چون جولین مور و اسکارلت یوهانسن در سال گذشته توانستند تحسین‌ها و جوایز فراوانی دریافت کنند.
۹ بازیگر زن که امسال را تحت تصرف خودشان داشتند
به گزارش مردم فردا،در این مقاله قرار است به بهانه درخشش این بازیگران زن، 9 فیلم پر سر وصدای امسال را با هم مرور کنیم و ببینیم داستان این فیلم‌ها و البته بازی این بازیگران چگونه بوده است.
جولین مور در فیلم ay December
۹ بازیگر زن که امسال را تحت تصرف خودشان داشتند
این بازیگر کاربلد و باتجربه در این فیلم در نقشی جنجالی ظاهر شده و شخصیت گرِیسی آترتون-یو را بازی می‌کند. اما داستان این فیلم پر سر و صدای تاد هِینِس چیست؟ داستان از این قرار است که گریسی دهه‌ها قبل و در حالی که متاهل هم بوده عاشق نوجوانی به نام جو یو با بازی چارلز مِلتون می‌شود و در نهایت خانواده خود را به خاطر او رها می‌کند. گریسی به خاطر رابطه جنسی با یک فرد زیر سن قانونی چند سال را در زندان می‌گذراند و در نهایت و پس از آزادی با جو ازدواج کرده و صاحب چند فرزند هم می‌شوند.
داستان فیلم تاد هینس اما به سال‌ها پس از این اتفاق می‌پردازد و داستان از جایی آغاز می‌شود که یک بازیگر با بازی ناتالی پورتمن قرار است در فیلمی بر اساس زندگی گریسی حاضر شود و به همین دلیل و برای شناخت بیشتر نقش به سراغ خانواده گریسی و جو آمده است. نقدهای این فیلم عمدتا مثبت بوده و بازی جولین مور هم مانند همیشه تحسین‌های فراوانی را دریافت کرده است.
سندرا هالر در فیلم Anatomy of a Fall
از زمان دیده شدن این فیلم در فستیوال کن و البته بردن جایزه اصلی، بازی فوق‌العاده و بی‌نقص سندرا هالر بسیار مورد توجه قرار گرفته و نقدهای مثبت فراوانی دریافت کرده است. داستان این فیلم نسبتا طولانی به مرگ همسر سندرا(نام شخصیت سندرا هالر در این فیلم سندرا است) در فیلم بازمی‌گردد. مرگی مشکوک و ناگهانی که باعث می‌شود انگشت‌های اتهام حتی به سمت سندرا هم بچرخد.
سوالات و ابهامات داستان از آن جایی بیشتر می‌شود که می‌فهمیم فقط پسر نابینای این زوج در زمان سقوط همسر سندرا همراه آن‌ها بوده و حالا این پسر نابینا هم با مرگ(قتل؟) پدر و متهم شدن مادر در موقعیتی سخت قرار می‌گیرد. بسیاری سندرا هالر را به خاطر بازی درخشانش شانس اصلی جوایز سینمایی امسال می‌دانند و این در حالی است که او تا همین حالا هم جایزه بهترین بازیگر زن را از جشنواره‌ها و جوایزی چون سزار، جایزه فیلم‌های اروپایی و ... دریافت کرده است.
مِروه دیزدار در About Dry Grasses
این فیلم درامِ محصول ترکیه با زبان ترکی هم توانسته نظر بسیاری از متقدین و البته تماشاچیان را جلب کند و بسیاری این فیلم را برترین فیلم سال می‌دانند. بازی مروه دیزدار در این فیلم در نقش معلمی به نام نورای آن‌قدر درخشان بوده که خانم دیزدار توانست در جشنواره کن جایزه بهترین بازیگر زن را در رقابت با بازیکران قدرتمندی چون سندرا هالر به دست بیاورد.
داستان این فیلم حول زندگی معلمی به نام صامت با بازی دِنیز جلیلقلو می‌گذرد. صامت 4 سال است که در روستایی دورافتاده در آناتولیا مشغول گذراندن خدمت اجباری است و حالا برای پایان این دوره و بازگشت به استانبول لحظه‌شماری می‌کند. شکایت چند دانش‌آموز و محکوم شدن ِصامت برای آزار دانش‌آموزانش اما همه‌چیز را تغییر می‌دهد. صامت حالا در اوج ناامیدی و رنج است اما آشنایی با معلم و همکاری به نام نورای با بازی مروه دیزدار نگاه او به زندگی را تغییر می‌دهد.
اِما اِستون در فیلم Poor Things
اما استون با بازی در نقش دختر عجیب و غریب فیلم Poor Things یکی دیگر از بازی‌های خوب امسال را رقم زده است. او در این فیلم در نقش دختری به نام بِلا بکستر بازی می‌کند. دختری که در حقیقت نتیجه آزمایش‌های هنجارشکنِ دانشمندی به نام گادوین بکستر با بازی ویلِم دفو است.
۹ بازیگر زن که امسال را تحت تصرف خودشان داشتند
اما استون به خوبی از پس پیچیدگی نقش بلا برآمده است. نقشی که در ابتدای فیلم مانند یک کودک 3، 4 ساله است و هرچه فیلم جلوتر می‌رود او هم پخته‌تر و بالغ‌تر می‌شود. اما استون تا همین حالا هم به خاطر بازی درخشانش در این فیلم جوایز معتبری چون گولدن گلوب و بفتا را به دست آورده و بدون شک امیدوار است جوایز بیشتری هم به خانه ببرد.
پنه‌لوپه کروز در Ferrari
۹ بازیگر زن که امسال را تحت تصرف خودشان داشتند
این فیلم مایکل مان همان‌طور که از نامش پیداست به داستان واقعی زندگی انزو فراری و پا گرفتن کمپانی اتومبیل‌سازی می‌پردازد که این صنعت را برای همیشه تغییر داد. در این فیلم آدام درایور در نقش انزو فراری و پنه‌لوپه کروز در نقش همسر انزو یعنی لاورا فراری ظاهر شده است.
فیلم مان به تابستان 1957 و زمانی می‌پردازد که یک دهه از تاسیس کمپانی فراری می‌گذرد و ورشکستگی و شرایط بد اقتصادی این کمپانی را تهدید می‌کند. انزو و لاورا که ثمره زندگی‌شان را در آستانه نابودی کامل می‌بینند دست به یک قمار بزرگ می‌زنند. فیلمِ مان به صورت کلی نقدهای مثبتی دریافت نکرده اما بازی کروز مانند همیشه در سطحی قابل دفاع بوده است.
دواین جوی راندالف در The Holdovers
۹ بازیگر زن که امسال را تحت تصرف خودشان داشتند
نقش اصلی فیلمِ الکساندر پین بر عهده پائول جیاماتی است. او نقش معلمی را بازی می‌کند که در یک تعطیلات سال نو در مدرسه‌ای در نیوانگلند مجبور می‌شود به همراه سرآشپز مدرسه و چند دانش‌آموز در محیط مدرسه باقی بماند. رابطه این معلم با چند دانش‌آموزی که جایی برای رفتن در تعطیلات ندارند هرچند با مشکل شروع می‌شود اما سرنوشتی جالب پیدا می‌کند.
۹ بازیگر زن که امسال را تحت تصرف خودشان داشتند
دواین جوی راندالف در این فیلم در نقش سرآشپز مدرسه به نام مِری لمب بازی می‌کند. مری به تازگی پسرش را در جنگ ویتنام از دست داده همین موضوع باعث می‌شود علاوه بر مسائل جانبی دیگر بین مری و دانش‌آموز دردسرسازی به نام انگِس تالی رابطه‌ای جالب شکل بگیرد. دواین هرچند در این فیلم در نقش مکمل حاضر شده اما به خوبی توانسته پیچیدگی زندگی زنی سیاه‌پوست و بیوه و البته داغدار در آن زمان آمریکا را به تصویر بکشد.
کری مولیگان در Maestro
۹ بازیگر زن که امسال را تحت تصرف خودشان داشتند
هرچند که در Maestro بردلی کوپر تقریبا همه‌کاره است اما نباید از بازی درخشان کری مولیگان هم در این فیلم گذشت. این درام رمانتیک و بیوگرافی بر اساس یک ماجرای واقعی ساخته شده که در زمان خودش حسابی جنجالی بوده است. فیلم به ماجرای آشنایی و ازدواج یک آهنگ‌ساز مشهور به نام لئونارد برنستین با بازیگری به نام فلیشا مونتلگر می‌پردازد و اینکه این آشنایی چگونه زندگی این رهبر ارکستر را برای همیشه تغییر داده است.
۹ بازیگر زن که امسال را تحت تصرف خودشان داشتند
جالب است بدانید بردلی کوپر هم این فیلم را کارگردانی کرده و هم در آن در نقش لئونارد برنستین بازی کرده است. البته بردلی کوپر در این فیلم یکی از نویسندگان و تهیه کننده هم هست. کری مولیگان در این فیلم در نقش فلیشا مونتلگر ظاهر شده و چه از نظر شباهت ظاهری و چه از نظر رفتاری توانسته نقدهای مثبتی دریافت کند.
ریچل مک‌آدامز در Are You There God? It's Me Margaret
۹ بازیگر زن که امسال را تحت تصرف خودشان داشتند
فیلم خانوادگی و کمدی کِلی فرمون کریگ به زندگی و چالش‌های یک دختر 11 ساله به نام مارگارت با بازی ابی رایدر می‌پردازد.  ابی به تازگی به شهری جدید نقل مکان کرده و این تغییر مکان در کنار سن خاص او باعث شده او با افکار مختلفی درگیر باشد.
۹ بازیگر زن که امسال را تحت تصرف خودشان داشتند
در این فیلم ریچل مک‌آدامز در نقش باربارا یا همان مادر مارگارت حاضر شده و با توجه به اتکای مارگارت به مادرش، ریچل نقشی قابل توجه در این فیلم دارد. این فیلم توانسته بین تماشاچیان بسیار محبوب شود و در کنار داستان جذاب، بازی ریچل مک‌آدامز هم توانسته نظر منتقدان و تماشاچیان را جلب کند.
اسکارلت یوهانسن در Asteroid City
۹ بازیگر زن که امسال را تحت تصرف خودشان داشتند
داستان فیلم جدید وس اندرسون در حوالی سال 1955 می‌گذرد و بدون دیدن فیلم و تنها با دانستن نام کارگردان می‌توان حدس زد که ژانر فیلم کمدی و رمانتیک است. استروید سیتی احتمالا یکی از پرستاره‌ترین فیلم‌های امسال است و با حضور بازیگران مشهوری چون اسکارلت یوهانسن، مارگو رابی، آدرین برودی، تام هنکس، ادوارد نورتون و مایا هاوکس حسابی مورد توجه قرار گرفته است.
داستان این فیلم را وس اندرسون به همراه رومن کاپولا نوشته و ظاهرا ادای دینی است از طرف اندرسون به تمام ماجراهای مرموز رویت سفینه‌های فضایی در آمریکا. فیلم به یک رویداد نجومی در یک بیابان می‌پردازد و ماجراهای عجیب و غریبی که داستان را جلو می‌برند. اسکارلت یوهانسن در کنار جیسون شوارتزمن نقش‌های اصلی این فیلم هستند و بازی هر دو بازیگر مورد توجه منتقدین قرار گرفته است.
https://mardomefarda.ir/vdcfccd0.w6dmtagiiw.html
منبع : برترین ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما