تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۵
جالب است ۰
رئیس جمهوری مصر گفت که اقدامات رژیم اسرائیل در غزه نقض جدی قوانین بین المللی بشردوستانه است و طرح این رژیم برای عملیات نظامی در جنوب غزه سرنوشت ۱.۵ میلیون نفر از آوارگان فلسطینی را تهدید می کند.
رئیس جمهوری مصر: اقدامات رژیم اسرائیل در غزه نقض جدی قوانین بین‌المللی است
به گزارش مردم فردا،پایگاه خبری «تی ار تی ورلد» نوشت: عبدالفتاح السیسی در کنفرانس خبری مشترک با مارک روته نخست وزیر هلند افزود که حفاظت از جان غیرنظامیان در رفح بر عهده رژیم اسرائیل است.
وی بار دیگر درباره عملیات نظامی رژیم صهیونیستی با هدف حمله به رفح هشدار داد و بر «ضرورت برقراری آتش بس در نوار غزه و پایان دادن به خصومت رژیم اسرائیل» تاکید کرد.
السیسی از روته که روز سه شنبه وارد قاهره شد، خواست تلاش های بیشتری را در این زمینه بکار بندد.
رئیس جمهوری مصر اضافه کرد: اقدامات رژیم اسرائیل در غزه نقض جدی قوانین بین المللی در حوزه بشردوستانه است و هشدار داد که طرح های این رژیم برای عملیات زمینی در جنوب غزه سرنوشت ۱.۵ آواره فلسطینی را تهدید می کند.
در همین حال تارنمای میدل ایست نیوز نیز در گزارشی به نقل از السیسی نوشت: دولت مصر بارها نسبت به برنامه های رژیم صهیونیستی درباره غیرممکن کردن زندگی در نوار غزه و عملیات نظامی زمینی در شهر رفح هشدار داده است.
این منبع افزود: تصمیم برخی از کشورها درباره خودداری از حمایت مالی از آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا»، با همه ارزش های انسانی در تضاد است.
به گزارش ایرنا، السیسی پیشتر گفته بود که نباید به شهدای غزه خیانت کرد و اجازه داد فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان آواره شوند.
رئیس جمهور مصر همچنین گفت که کشورش تلاش می‌کند عامل ثبات و صلح باشد نه آتش افروزی.
این مقام مصری افزود: ما بر باز بودن ۲۴ ساعته گذرگاه رفح تأکید داریم اما در زمینه ورود کمک‌ها به نوار غزه چالش‌هایی وجود دارد.
وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز چهارشنبه، با صدور بیانیه ای آمار شهدا و مجروحان ناشی از ۱۵۹ روز تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه را منتشر کرد.
این وزارتخانه اعلام کرد که پس از گذشت ۱۵۹ روز از شروع حملات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه، تاکنون ۳۱ هزار و ۲۷۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۷۳ هزار و ۲۴ نفر هم مجروح شده اند.
https://mardomefarda.ir/vdcizvar.t1apw2bcct.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین