تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۹
جالب است ۰
مطابق سنوات قبل در شب چهارشنبه سوری با حوادث مرتبط با انفجار و آتش سوزی مواد محترقه که منجر به قطع عضو و سوختگی و حتی مرگ افراد میشود قرار گرفتیم.
آخرین آمار حوادث مربوط به چهارشنبه‌سوری؛ شمار فوتی‌ها به 15تن رسید
به گزارش مردم فردا،متأسفانه سالانه تعداد زیادی از افراد در آستانه تعطیلات نوروزی، بر اثر انفجار این مواد دچار آسیب می‌شوند و عید نوروز را به کام خود و خانواده‌هایشان تلخ می‌کنند.

آخرین آمار مربوط به حوادث به شرح زیر است
* سخنگوی اورژانس: از اول اسفند تا صبح امروز در این حوادث، ۱۵ نفر فوت کردند و چهار هزار و ۷۲۰ نفر دچار مصدومیت شدند که حال برخی از آنان وخیم است.
* رئیس سازمان اورژانس کشور شمار مصدومان دارای قطع عضو را ۱۸۹ نفر اعلام کرد.
* رئیس سازمان اورژانس کشور آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری از ابتدای اسفندماه امسال تا ساعت ۲۴ سه‌شنبه شب را ۳۲۵۳ نفر اعلام کرد. همچنین متاسفانه ۱۴ نفر نیز در همین بازه زمانی جان خود را از دست دادند.
*بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا کنون 14 نفر در اثر حوادث چهارشنبه سوری تا ساعت 22:30 فوت کردند.
آمار تا ساعت 22:30
🔹️کل مصدومین : 2114
🔹️اعزامی توسط اورژانس :۳۵۳
🔹️مراجعه به مراکز درمانی :۷۸۹
🔹️درمان در محل : ۲۸
🔹️کل فوتی :۱۴
🔹️قطع عضو: 152
🔹️آسیب به چشم: 700
🔹️سوختگی:681
*رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: به نظر می‌رسد بعد از ساعات افطار حوادث چهارشنبه سوری بیشتر شود. از اول اسفند تا ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه بیست و دوم اسفندماه تعداد ۸۳۹ نفر در حوادث چهارشنبه سوری مصدوم شده‌اند. از این تعداد ۱۳ نفر فوت کرده‌اند. ۳۸۱ نفر دچار سوختگی، ۲۸۱ نفر دچار آسیب از ناحیه چشم و ۶۳ نفر دچار قطع عضو شده‌اند.
*جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در گفتگو با خبرنگار رکنا اظهار کرد: ساعت 17:45 دقیقه امروز (22 اسفند ) انفجار یک منزل مسکونی دو طبقه در محله خلازیر به آتش نشانی اعلام شد.و آتش نشانان بلافاصله در محل حادثه حضور پیدا کردند. ملکی در ادامه گفت:این انفجار در طبقه همکف ساختمان رخ داد و دو جوان 27 و 28 ساله که مشغول ساخت مواد منفجره بودند به شدت دچار سوختگی شدند. سخنگوی سازمان آتش نشانی در ادامه یاد آور شد:تمام شیشه های این ساختمان مسکونی فرو ریخته است و مجروحان به اورژانس تحویل داده شده اند و پاکسازی محل در حال انجام است.

*پرتاب نارنجک دستی به سوی ۳ مامور پلیس/ مصدومیت شدید یک مامور
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از مجروحیت سه مامور انتظامی در ماموریت چهارشنبه پایانی سال خبر داد.
* سازمان اورژانس کشور در جدیدترین آماری مربوط به چهارشنبه سوری اعلام کرد: تا ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه ۲۲ اسفند ماه تعداد 623 نفر به دلیل استفاده از موادمحترقه مصدوم شده‌اند و در این حوادث ۲۰۰ مورد آسیب به چشم، ۴۳ نفر دچار قطع عضو و ۲۸۴ نفر دچار سوختگی نیز به ثبت رسیده است.

*بر اساس اعلام اورژانس کشور آمار آسیب‌دیدگان ناشی از انفجار مواد محترقه به ۱۱۴ نفر رسیده که از این تعداد ۴۵ نفر به مراکز درمانی اعزام شده‌اند. تاکنون یک نفر به دلیل انفجار مواد محترقه جان باخته، ۸ نفر قطع عضو، ۶۰ نفر دچار سوختگی و ۳۵ نفر نیز دچار آسیب به چشم شده‌اند.
*سخنگوی سازمان اورژانس کشور: حوادث چهارشنبه‌سوری ۲۴ درصد افزایش داشته است. ۶۷ درصد مصدومان ۱۸ سال و کمتر سن دارند. 
*رئیس سازمان اورژانس کشور  درباره آخرین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری اظهار کرد: از اول تا بیست و دوم اسفندماه 542 نفر در حوادث چهارشنبه سوری آسیب دیده‌اند؛ از این تعداد متاسفانه 12 نفر فوت کرده‌اند.
وی افزود: تعداد 41 نفر از مصدومان دچار قطع عضو، 258 نفر دچار سوختگی و 167 نفر دچار آسیب از ناحیه چشم شده‌اند.
* فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پیامی که به مناسبت چهارشنبه سوری منتشر کرده، اعلام کرد: « فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همواره با نگاهی جامعه محور، فرهنگ دوست و مردمی سعی دارد تا از آسیب ها و حوادث ناگوار در چهارشنبه آخر سال کاسته و با مشارکت همه شهروندان محترم و قانونمدار، مهمترین و اصلی ترین وظیفه خود را که همانا استقرار نظم و امنیت است، به بهترین شکل به انجام برساند. 
نگرانی خانواده‌ها از رفتارهای غیرقانونی، نابهنجار و پرخطر افراد معدودی در این روز که با ایجاد راهبندان، مزاحمت و پرتاب مواد محترقه و آتش‌زا، نظم و امنیت عمومی شهر را مختل می‌کنند، کاملا به حق است.
https://mardomefarda.ir/vdchi6ni.23nxxdftt2.html
منبع : آخرین خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما