تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۸۴۴ روستای محاصره سیلاب و توزیع انواع اقلام زیستی و امدادی و امدادرسانی به بیش از ۶۳ هزار سیل‌زده سیستان و بلوچستان از هفتم اسفند ماه جاری خبر داد.
امدادرسانی به ۶۳ هزار سیل‌زده سیستان و بلوچستان
به گزارش مردم فردا، از جمعیت هلال‌احمر؛ امدادگران هلال‌احمر از روز هفتم اسفند که بارش‌ها در سیستان و بلوچستان شدت گرفت، منجر به وقوع سیلاب و آبگرفتگی در مناطق جنوبی استان شد که بر اثر آن، تا امروز ۱۴ هزار و ۷۲۵ خانوار شامل ۶۳ هزار و ۳۴۳ نفر تحت تاثیر سیل بوده و آسیب دیده‌اند.

با تلاش امدادگران، هزار و ۳۷۷ خانوار شامل پنج هزار و ۷۱۳ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، ۱۰۲ نفر نیز از سیلاب رهاسازی شده اند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است:‌ تاکنون با ۸۳ سورتی پرواز ۲ بالگرد امدادی هلال‌احمر، در ۳۰ روستای محاصره در سیل، خدمات‌رسانی لازم ارائه و ۴۳ محموله و هزار و ۲۹۲ بسته غذایی توسط بالگردهای هلال‌احمر در روستاهای غیرقابل دسترس، توزیع شده است.

علاوه بر این تا امروز ۲۱ اسفندماه، بیش از ۶۵ هزار بطری آب، ۱۶ هزار قرص نان، بیش از ۲۳ هزار بسته غذایی ۱۰ روزه و ۷۲ ساعته، هزار و ۳۶۷ دستگاه چادر امدادی، سه هزار و ۲۳۸ تخته موکت، ۶ هزار و ۳۲۳ تخته پتو و بیش از ۱۰ هزار و ۷۵۵ کیلوگرم نایلون پوششی برای پیشگیری از نفوذ آب در میان متاثرین از سیلاب توزیع شده است.


علاوه بر نیروهای جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان، نیروهای هلال‌احمر از استان‌های خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، یزد و کرمان برای کمک به حادثه دیدگان به منطقه اعزام شدند و اکنون سه هزار و 254 امدادگر و نجاتگر در منطقه در حال امدادرسانی به سیل‌زدگان هستند و در ۸۴۴ روستا امدادرسانی کرده‌اند.

تاکنون بیش از ۴ هزار کودک از خدمات فضای دوستدار کودک تیم های سحر مستقر در مناطق آسیب‌دیده متاثر از سیل و آبگرفتگی، بهره‌مند شده‌اند و خدمات امدادی در جنوب سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد.

کمک ۴۶ میلیارد ریالی مردم به سیل‌زدگان
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نیز از جمع آوری بیش از ۴۶ میلیارد ریال در قالب پویش همدلی و مهربانی برای کمک به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد.
وحید سلیمی، در خصوص کمک های مردمی این سازمان به شهرستان‌های متأثر از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با اتکا به داوطلبان و خیران، پشتیبان سازمان امداد و نجات در بحران‌هاست.

وی ادامه داد: با توجه به وسعت سیل و آبگرفتگی در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان این سازمان با اعلام شماره حساب در قالب پویش همدلی و مهربانی در قالب فراخوانی از مردم نوع‌دوست و خیرین خواسته شد تا به یاری مردم متأثر از سیل و آبگرفتگی بشتابند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: جمع کمک های نقدی خیران و داوطلبان تاکنون بیش از ۴۶ میلیارد ریال بوده است. عمده کمک های خیرین توزیع بسته‌های معیشتی، زیستی و بهداشتی است که به مناطق متأثر از سیل ارسال شده. گروه صنعتی گلرنگ و افق کوروش مجموعه این سازمان را در امر امدادرسانی به این مناطق یاری کردند.
https://mardomefarda.ir/vdcjhae8.uqethzsffu.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین