تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۰
جالب است ۰
اگر تابه‌حال از تهران به قم سفر کرده و یا از این مسیر عبور کرده باشید، حتما مجتمع رفاهی لوکس و بزرگ «مهتاب قم» را دیده‌اید.
مجتمع رفاهی بین‌راهی مهتاب قم کجاست؟
این مجتمع رفاهی سال‌هاست که همچون نگینی در این مسیر می‌درخشد و به مسافران و زوار حرم حضرت معصومه، بهترین خدمات را ارائه می‌کند. مجموعه‌های بین‌راهی برای رفع خستگی مسیر، میل‌کردن وعده‌های غذایی و حتی خرید‌کردن، انتخاب مناسبی هستند و اکثر مجتمع‌های بزرگ، انواع خدمات را به مسافران ارائه می‌کنند. در ادامه، ضمن آشنا‌کردن شما با مجتمع رفاهی مهتاب قم، به معرفی بهترین مرجع خرید بلیط قطار تهران قم نیز خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

آشنایی با مجتمع رفاهی مهتاب قم
مسافرت از‌طریق مسیرهای جاده‌ای یکی از محبوب‌ترین روش‌های سفر است که توسط اکثر افراد انتخاب می‌شود. تقریبا بخش اعظم سفرها از‌طریق مسیر جاده‌ای صورت می‌گیرد و به‌همین‌خاطر است که در همه تعطیلات، شاهد ترافیک سنگین در محورهای جاده‌ای هستیم. با‌توجه‌به این‌که جاده‌ها همواره مملو از ماشین‌ها و مسافران هستند، بسیار مهم است که امکانات رفاهی برای آن‌ها در نظر گرفته شود. اگر این امکانات رفاهی وجود نداشته باشند، مسافران و راننده‌ها امکان استراحت در طی مسیر را نخواهند داشت. همین موضوع به‌طور غیرمستقیم می‌تواند آمار تصادفات را نیز افزایش دهد. مسیر تهران-قم یکی از مهم‌ترین مسیرهای کشور است که ۱۵ استان را به یکدیگر متصل می‌کند؛ ازاین‌رو، یکی از مهم‌ترین جاده‌های کشور به‌شمار می‌رود که مجتمع مهتاب قم نیز در آن ساخته شده است.
مجتمع رفاهی مهتاب قم در سال ۱۳۸۳ افتتاح شد تا محلی برای استراحت بین‌راهی و رفع خستگی مسافران باشد. در زمان افتتاح، این مجتمع بزرگ‌ترین مجتمع رفاهی جاده تهران-قم بود و در طی این سال‌ها همواره پذیرای عده زیادی از مسافران بوده است. زیربنای این مجتمع، چیزی حدود ۳۰۰۰ مترمربع است که به‌نوبه خود، وسیع محسوب می‌شود. قسمت‌های مختلفی بسته به نیاز مسافران در این مجتمع در نظر گرفته شده‌اند تا بتوانند نهایت استفاده را از توقف کوتاه خود در این شهر ببرند. در ادامه این مقاله، با امکانات این مجتمع بیشتر آشنا خواهید شد.

قسمت‌های مختلف مجتمع مهتاب قم در جاده تهران-قم

همان‌طور‌که گفته شد، این مجتمع همه آنچه که در مسیر و استراحتگاه نیاز داشته باشید،‌ در اختیارتان قرار می‌دهد. حتی می‌توانید سوغات قم را نیز از مغازه‌های این مجتمع خریداری کنید. مهم‌ترین قسمت‌های مجتمع مهتاب در ادامه معرفی شده‌اند.

رستوران ایرانی

یکی از شلوغ‌ترین قسمت‌های مجتمع مهتاب، رستوران‌های ایرانی آن هستند. اغلب مسافران ترجیح می‌دهند در میان راه، وعده غذایی خود را در رستوران باکیفیتی میل کنند که از بهداشت و کیفیت آن نیز اطمینان داشته باشند. خوشبختانه تمام رستوران‌های ایرانی که در این مجتمع فعالیت می‌کنند، کیفیت بالایی دارند و تنوع مطلوبی از غذاها را نیز به مسافران ارائه می‌کنند. انواع کباب‌ها و چلوخورشت‌ها را می‌توانید در این رستوران‌ها سفارش داده و از طعم آن‌ها لذت ببرید.

فست فود

اگر در طول سفر، فست‌فود را به غذای ایرانی ترجیح می‌دهید و یا برای تنوع می‌خواهید یک غذای آماده را امتحان کنید، بد نیست سری به فست‌فودی‌های مجتمع مهتاب بزنید. فست‌فودهای متعدد مثل رستوران‌های ایرانی در مجتمع رفاهی مهتاب در کنار هم قرار گرفته‌اند و تنوع مطلوبی از غذاها را در اختیارتان قرار می‌دهند. در این مجتمع، تقریبا همه فست‌فودها کیفیت مطلوبی دارند و می‌توانید با خیال راحت غذایتان را میل کنید.

سرویس بهداشتی

قطعا پر‌استفاده‌ترین امکانات این مرکز، سرویس بهداشتی آن است. بهداشت و تمیز‌بودن سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی، موضوع جدی و قابل‌توجهی است که برای اغلب مسافران به یک دغدغه جدی تبدیل می‌شود. عدم رعایت بهداشت در این محیط‌ها می‌تواند سبب بروز مشکلات و بیماری‌هایی شود. سرویس‌های بهداشتی مرکز رفاهی مهتاب قم، به‌صورت مداوم نظافت می‌شوند تا با مشکلات این‌چنینی مواجه نباشید. جالب است بدانید که در این مجتمع حمام‌هایی نیز وجود دارد تا در‌صورت نیاز بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

فروشگاه‌های مختلف

بخشی از این مجتمع رفاهی به غرفه‌های تجاری اختصاص داده شده است. انواع مختلفی از محصولات را می‌توانید از این غرفه‌ها خریداری کنید. از خشکبار و اقلام سوپرمارکتی گرفته تا محصولات آرایشی، در این غرفه‌ها به‌فروش می‌رسند.

غرفه فروش سوغاتی

یکی از پرطرفدارترین قسمت‌های مجتمع مهتاب قم، غرفه فروش سوغاتی است. اگر نمی‌خواهید با بلیط قطار تهران قم سفر کنید و این بار مسیر جاده‌ای را انتخاب کرده‌اید، خوب است سری به مجتمع مهتاب قم بزنید و انواع مختلفی از سوهان‌های خوش‌طعم و شیرین را از غرفه‌های آن خریداری کنید. حتی اگر توقفی کوتاه در قم دارید، می‌توانید سوهان و سوغات قم را از همین مجتمع خریداری کنید.

پمپ بنزین

بسیاری از مسافران تنها برای بنزین‌زدن در این استراحتگاه توقف می‌کنند. شما نیز می‌توانید از پمپ بنزین مهتاب قم استفاده کنید و پس از چند دقیقه استراحت، به مسیر خود ادامه دهید.

هلال احمر

چنان‌چه در طول مسیر دچار مشکل شدید، می‌توانید از هلال احمر مهتاب قم کمک بگیرید. این مرکز به شما کمک می‌کند تا مشکلات جزیی حوزه سلامت را برطرف کنید تا به مرکز درمانی مجهزی برسید.

مسیر دسترسی به این مجتمع رفاهی

اگر از تهران به سمت قم در حرکت هستید، باید ۹۸ کیلومتر مسیر را طی کنید تا به مجتمع مهتاب قم برسید. چنان‌چه از قم به سمت تهران حرکت می‌کنید، در کیلومتر ۲۱ به این مجتمع خواهید رسید. البته هنگام حرکت از تهران به قم، باید از زیرگذر استفاده کنید تا به سمت دیگر اتوبان هدایت شوید.


بلیط قطار تهران قم را از فلای تودی بخرید

وب‌سایت فلای تودی پیش فروش قطار را آغاز کرده و می‌توانید همین‌حالا نسبت به خرید بلیط قطار اقدام کنید. با‌توجه‌به این‌که در عید نوروز تقاضا برای سفر بسیار زیاد می‌شود، باید از مدتی قبل به فکر خرید بلیط باشید. فرقی ندارد مقصد شما کجاست؛ همیشه وسایل نقلیه عمومی به‌سرعت رزرو می‌شوند؛ بنابراین، همین‌حالا وارد سایت فلای تودی شوید و پیش فروش بلیط قطار تهران قم را با کمترین قیمت انجام دهید. این سایت در میان تمام مراجع، کمترین قیمت را ارائه می‌کند و امکان رزرو اقامتگاه در آن نیز وجود دارد. با فلای تودی به هیچ مرجع دیگری نیاز نخواهید داشت.
https://mardomefarda.ir/vdcbfzb5.rhbfzpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما