تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۵
جالب است ۰
سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل در نامه به رئیس شورای امنیت و دبیرکل این سازمان ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی یا فعالیت‌های مخرب رژیم اسرائیل در منطقه، بر حق مشروع و ذاتی ایران برای پاسخگویی به تهدید یا اقدام از سوی این رژیم علیه امنیت و منافع ملی خود تأکید کرد.
هشدار شدید ایران نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی و فعالیت‌های مخرب صهیونیست‌ها
به گزارش مردم فردا، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پی تهدیدات رژیم صهیونیستی به رئیس شورای امنیت و دبیرکل این سازمان نامه نوشت.
در این نامه آمده است: مکاتبه حاضر در پاسخ به نامه وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل به رئیس شورای امنیت تهیه شده است. وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل در نامه خود به دروغ، مبادرت به انتشار اطلاعات نادرست و ایراد ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران کرده است.

در نامه مذکور عنوان شده است: تهامات وارده در نامه مزبور کاملاً بی‌اساس بوده و قاطعانه رد می‌شود.

این نامه نشان‌دهنده تلاش مذبوحانه دیگری از سوی رژیم اسرائیل برای منحرف کردن توجه جامعه بین‌المللی از جنایات فاحش و نسل‌کشی بی‌پایان رژیم آپارتاید علیه مردم فلسطین در نوار غزه است.

این نامه همچنین تلاشی گمراه‌کننده با هدف سرپوش گذاشتن و مشروعیت‌بخشی به تجاوزات رژیم اسرائیل علیه لبنان و نقض مستمر قوانین بین‌الملل، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های 1559 (2004) و 1701 (2006) شورای امنیت از طریق طرح اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران است.

ایروانی در این نامه تصریح کرده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار شدید نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی یا فعالیت‌های مخرب رژیم اسرائیل در منطقه، حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد برای اتخاذ تمامی اقدامات لازم جهت پاسخگویی به هرگونه تهدید یا اقدام از سوی رژیم اسرائیل علیه امنیت و منافع ملی ایران محفوظ می‌دارد.

وی افزوده است: جمهوری اسلامی ایران همچنین بر حق ذاتی جمهوری عربی سوریه و لبنان ذیل قوانین بین‌المللی برای اتخاذ اقدامات لازم در مواجهه با هرگونه تهدید، حمله و یا اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل علیه حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشورها تاکید می‌کند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز ۱۴ اسفند ماه اعلام گرد: نیروهای مستشاری ایران در سوریه در چارچوب دعوت رسمی از سوی دولت سوریه در راستای ماموریت محوله برای مبارزه با تروریسم حضور دارند و اقدام مکرر رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن نیروهای مبارزه کننده علیه تروریسم و نیروهای مستشاری ایران دلیل روشن و واضح دیگری از حمایت تمام عیار این رژیم از جریان‌ها و گروه‌های تروریستی در منطقه و خاک سوریه است.

وی تصریح کرد: همانطور که ایران بارها اعلام و در عمل نشان داده، هیچ کدام از جنایات این رژیم علیه اهداف، منافع و نیروهای ایران بی پاسخ نمانده و نخواهد ماند. 
https://mardomefarda.ir/vdci5yar.t1app2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما