تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۶
جالب است ۰
رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌هایی را که واشنگتن در سال ۲۰۱۴ علیه روسیه در پی تحولات آن سال در شرق اوکراین اعلام کرده بود، تمدید کرد.
بایدن وضعیت اضطراری و تحریم‌ها علیه روسیه را تمدید کرد
به گزارش مردم فردا،«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در حکمی که در وب‌سایت کاخ سفید منتشر شد، اقدام به تمدید وضعیت اضطراری و تحریم‌هایی کرد که در سال ۲۰۱۴ در پی تحولات مربوط به درگیری ارتش اوکراین با جدایی‌طلبان طرفدار مسکو در شرق این کشور اعمال شد. بایدن تحریم‌ها را به مدت یک سال تا چهار مارس سال آینده تمدید کرد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در ششم مارس ۲۰۱۴ در واکنش به وضعیت اوکراین با صدور حکمی یک وضعیت اضطراری اعلام کرد. این وضعیت اضطراری از آن زمان تاکنون چند بار از سوی واشنگتن به‌ویژه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ بعد از اقدام روسیه در به رسمیت شناختن مناطق لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین تمدید شده است.

به نوشته پایگاه «اوکراینسکا پراودا»، روسای جمهور آمریکا در دو مقطع در دسامبر ۲۰۱۴ و سپتامبر ۲۰۱۸ تحریم‌های جدیدی را در رابطه با این وضعیت اضطراری اوکراین علیه روسیه وضع کردند.

جو بایدن در حکم اخیر خود نوشت: «اقدامات و سیاست‌هایی که در این احکام اجرایی مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند، همچنان حاکی از ادامه یک تهدید نامعمول و غیرعادی علیه امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا هستند. بنابراین من به این وضعیت اضطراری برای مدت یک سال دیگر ادامه می‌دهم.»

۲۳ فوریه رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن به مناسبت سالگرد شروع جنگ روسیه و اوکراین بیش از ۵۰۰ تحریم جدید را علیه روسیه و محدودیت‌های جدید صادرات را علیه حدودا ۱۰۰ سازمان اعمال می‌کند. واشنگتن در جریان این تصمیم خود مشخصا ۲۶ شرکت و فرد متعلق به ۱۱ کشور را به‌ویژه از چین و صربستان به این بهانه که آنها به روس‌ها برای فرار از تحریم‌ها و وارد کردن فن‌آوری‌ها و تجهیزات مهم حوزه صنایع نظامی کمک می‌کنند، هدف گرفت.
https://mardomefarda.ir/vdcdk90x.yt0sj6a22y.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین