تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۵
جالب است ۰
یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت که حماس نمی‌داند که اسرای صهیونیست در نوار غزه زنده هستند یا مرده‌اند.
اعلام موضع حماس درباره لیست اسیران صهیونیست
به گزارش مردم فردا،باسم نعیم، از رهبران جنبش حماس در کنفرانس خبری گفت: «ما دقیقاً نمی‌دانیم چه کسی زنده است و چه کسی مرده است، آیا آنها در اثر بمباران کشته شده‌اند یا قحطی.»

نعیم با بیان اینکه «مساله مربوط به جزئیات اسیران در هیچ سند یا پیشنهادی در جریان مذاکرات ذکر نشده‌است»، بر لزوم «آتش‌بس» برای پاسخگویی به «درخواست مربوط به اسامی، اعداد و وضعیت اسرا اینکه زنده هستند یا مرده» تاکید کرد. 

یکی از رهبران حماس که از روند مذاکرات مطلع است، روز دوشنبه به العربی الجدید گفته بود: «اولین نشست در دور جدید مذاکرات غیرمستقیم که در قاهره در حال برگزاری است، شاهد هیچ پیشرفتی در بحران نبود.»

این رهبر حماس تصریح کرد: «مقاومت اصل مراحلی بودن مذاکرات را پذیرفت و متوجه شد که حل و فصل رویدادها نمی‌تواند یکباره اتفاق بیفتد، بلکه مشروط به آتش‌بس همه جانبه قبل از آزادی آخرین اسیر مقاومت است.»

موضوع اسیران و بازداشت شدگان و آتش‌بس محور مذاکراتی است که از یکشنبه در قاهره آغاز شده و هدف آن رسیدن به آرامش در غزه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان با میانجی گری قطر، مصر و آمریکا است.

واشنگتن: حماس با مفاد توافق موافقت کند
از سوی دیگر، کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که آتش‌بس موقت برای دستیابی به توافق درباره اسیران ضروری است و از حماس خواست تا شروط مطرح شده کنونی روی میز را بپذیرد.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت که ایالات متحده همچنان امیدوار است که در ازای آزادی اسیران قبل از آغاز ماه رمضان، توافق آتش‌بس منعقد شود.

وی افزود: «حماس هنوز با مفاد توافقنامه پیشنهادی موافقت نکرده که شامل آتش‌بس ۶ هفته‌ای در ازای آزادی برخی از اسیران بیمار، سالخورده و مجروح می‌شود.»

کربی با اشاره به اینکه به دلیل مخالفت برخی از اعضای دولت اشغالگر تحویل کمک‌ها از طریق کامیون‌ها کند شده‌است، گفت که ایالات متحده به ارسال تجهیزات امدادی از هوا به غزه ادامه خواهد داد و در حال بررسی گزینه دریایی است که کمک‌های بیشتری را ارائه کند. در این راستا، اسرائیل مسؤولیت اقدام (تلاش) بیشتر را بر عهده دارد.
https://mardomefarda.ir/vdcefp8w.jh8xfi9bbj.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین