تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۰
جالب است ۰
اپل به‌دلیل محدودیت پنج گیگابایتی فضای ذخیره‌سازی ابری آی‌کلاد و محدودیت‌های پشتیبان‌گیری از آیفون، با شکایت دسته‌جمعی مواجه شده است.
شکایت از اپل به‌دلیل محدودیت ۵ گیگابایتی آی‌کلود
به گزارش مردم فردا،شکایتی دسته‌جمعی‌ای علیه اپل مطرح شده که ادعا می‌کند اپل قیمت خدمات آی‌کلاد را تا حدودی افزایش داده است و از این سرویس سود خالص زیادی به‌دست می‌آورد. شاکیان پرونده، سازنده‌ی گوشی آیفون را متهم می‌کنند که فقط امکان مدیریت پشتیبان‌گیری از دستگاه و مدیریت سایر نیازهای ذخیره‌سازی را در آی‌کلاد ارائه می‌دهد و رقابتی ناعادلانه با سرویس‌های رقیب دارد.

در بخشی از دادخواست دسته‌جمعی علیه اپل آمده است: «به دارندگان دستگاه‌های اپل پنج گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان آی‌کلاد ارائه می‌شود، اما همان‌طور که درآمد این سرویس نشان می‌دهد، اکثر کاربران پنج گیگابایت را برای رفع نیاز‌های ذخیره‌سازی خود کافی نمی‌دانند و مجبور به خرید پلن‌های پولی می‌‌شوند.»

سطح رایگان آی‌کلاد از زمانی‌ که استیو جابز آن را در WWDC 2011 معرفی کرد، همچنان روی محدودیت پنج گیگابایتی باقی مانده است.

مهم‌ترین تأکید شکایت دسته‌جمعی علیه اپل بر این موضوع است که کاربران آیفون فقط یک انتخاب برای پشتیبان‌گیری کامل از دستگاه دارند و آن گزینه، آی‌کلاد محسوب می‌شود و از طرفی این سرویس فقط پنج گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان ارائه می‌دهد که برای اکثر کاربران کافی به‌نظر نمی‌رسد.

اپل از دارندگان آیفون درخواست می‌کند از آی‌کلاد برای پشتیبان‌گیری از انواع فایل‌های خاص ازجمله تنظیمات دستگاه و برنامه‌ها و داده‌های برنامه‌ها استفاده کنند. البته امکان پشتیبان‌گیری از داد‌ه‌هایی مثل عکس و فیلم موسیقی روی سرویس‌های دیگر مثل گوگل درایو، pCloud و مایکروسافت درایو وجود دارد.

شاکیان پرونده‌ی اپل می‌گویند این شرکت از ارائه‌ی راهکار ابری رقیب که بتواند به‌طور مؤثر با آی‌کلاد وارد رقابت شود، جلوگیری کرده است و در نتیجه غول فناوری اهل کوپرتینو می‌تواند محدودیت پنج گیگابایتی برای سرویس ذخیره‌سازی ابری در نظر بگیرد و کاربرانش را به خرید پلن‌های پولی وادار کند.

محدودیت‌های اپل باعث شده است کاربران این شرکت انتخابی برای استفاده از خدمات ابری نداشته باشند و برای پشتیبان‌گیری از اطلاعات برنامه‌ها و دستگاه خود مجبور به استفاده از آی‌کلاد می‌شوند. این یعنی هر کاربری که اطلاعاتش بیش‌ از پنج گیگابایت باشد باید حتماً یکی از پلن‌های پولی آی‌کلاد را بخرد.
https://mardomefarda.ir/vdccoeqi.2bq118laa2.html
منبع : زومیت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما