تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۸
جالب است ۰
حدود یکماه پس از برگزاری انتخابات عمومی در پاکستان «محمد شهباز شریف» رئیس حزب مسلم لیگ نواز امروز از سوی نمایندگان مجلس ملی به عنوان بیست و چهارمین نخست وزیر پاکستان انتخاب شد.
«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان شد
به گزارش مردم فردا،به نقل از صحن علنی پارلمان پاکستان، نمایندگان مجلس در اسلام‌آباد با اکثریت آرا شهباز شریف فرد معرفی شده از سوی جبهه ائتلافی شامل حزب مردم، مسلم لیگ نواز، حزب ملی بلوچستان، مسلم لیگ قائد، حزب استحکام پاکستان و جنبش متحده قومی را برای تصدی مقام نخست وزیری این کشور انتخاب کردند.

گفتنی است، جناح اپوزوسیون متشکل از نمایندگان وابسته به حزب عمران‌ خان در جلسه رای گیری برای انتخاب نخست وزیر جدید دست به اعتراض زده و مدعی تقلب در انتخابات شدند. آنان با در دست داشتن تصاویری از عمران خان، انتخاب نخست وزیر جدید را غیرقانونی خواندند.
  
اعتراض نمایندگان وابسته به حزب عمران خان در جلسه امروز پارلمان
نمایندگان پارلمان ملی پاکستان در حالی نخست وزیر جدید کشورشان را انتخاب کردند که برخی از احزاب از جمله جنبش عدالت (پی تی آی)، جمعیت علمای اسلام، جماعت اسلامی و حزب ملی عوام مدعی تقلب در انتخابات هستند و احزاب رقیب خود به ویژه مسلم لیگ نواز را به تبانی با نهادهای قدرتمند این کشور برای تغییر نتایج انتخابات متهم می‌کنند.

بر این اساس، شهباز شریف برادر نواز شریف (رهبر حزب مسلم لیگ نواز) که پس از برکناری دولت عمران خان از فروردین ۱۴۰۱ تا اواخر مرداد ۱۴۰۲ به عنوان نخست وزیر دولت ائتلافی در قدرت حضور داشت، با کسب ۲۰۱ رای به عنوان بیست و چهارمین نخست وزیر پاکستان تعیین شد.

در رای گیری امروز پارلمان ملی، شهباز شریف و عمر ایوب خان (نامزد حزب جنبش عدالت) دو نامزد تصدی مقام نخست وزیری حضور داشتند.

رسانه‌های پاکستان اعلام کردند: مراسم تحلیف نخست وزیر جدید فردا در کاخ ریاست جمهوری (ایوان صدر) در اسلام‌آباد برگزار خواهد شد.

اعضای کابینه جدید پاکستان هم پس از تحلیف شهباز شریف در کاخ ریاست جمهوری سوگند خواهند خورد. گفته می‌شود شهباز شریف علاوه بر انتخاب وزرای جدید از حزب خود قرار است چند وزیر را نیز از میان احزاب هم‌پیمان خود شامل حزب مردم، جنبش متحده قومی و حزب عوامی بلوچستان معرفی کند.
https://mardomefarda.ir/vdcgw39x.ak9ww4prra.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین