تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۹
جالب است ۰
۳۱ عضو کنگره آمریکا در نامه‌ای به بایدن و بلینکن به آنها تاکید کردند دولت جدید پاکستان را تا زمانیکه تحقیقات مربوط به مداخله انتخاباتی در این کشور به نتیجه نرسیده، به رسمیت نشناسند.
قانونگذاران آمریکایی از بایدن و بلینکن خواستند دولت جدید پاکستان را به رسمیت نشناسند
به گزارش مردم فردا، رای دهندگان پاکستانی اوایل ماه جاری میلادی پای صندوق‌های رای رفتند آن هم انتخاباتی که با قطع اینترنت موبایل در روز انتخابات، دستگیری و خشونت، وقفه و تاخیر در اعلام نتایج و در نهایت اتهام تقلب روبرو شد.
به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا به همراه انگلیس و اتحادیه اروپا نگرانی خود را بابت بی‌نظمی‌ها در انتخابات پاکستان ابراز کرده و خواستار تحقیقات در این باره شدند.
نامه نوشته شده از سوی قانونگذاران آمریکایی به جو بایدن و آنتونی بلینکن، رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور تاکید دارد به رسمیت شناختن یک دولت جدید در پاکستان را تا زمان یک بررسی معتبر، شفاف و کامل درباره مداخله و تقلب در انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور به تعویق بیندازند.
آنها در این نامه از وزیر خارجه و رئیس جمهور آمریکا خواسته‌اند تا به مقام‌های اسلام آباد تاکید کنند هرکسی را که بابت سخنرانی سیاسی یا فعالیت در این زمینه بازداشت شده، آزاد کنند و مقام‌های وزارت خارجه آمریکا در پاکستان را موظف کنند اطلاعاتی درباره چنین مواردی جمع آوری کرده و به دنبال آزادی این افراد باشند.
در ادامه این نامه به بلینکن و بایدن تاکید شده تا برای مقام‌های پاکستانی شفاف سازی کنند که واشنگتن می‌تواند از نفوذش برای توقف همکاری‌های نظامی و  سایر حوزه‌ها استفاده کند اگر که اقدامات مرتبط انجام نشود.
این نامه توسط ۳۱ قانونگذار دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست «کرگ کاسار» و «سوزان وایلد» امضا شده است. دیگر امضا کنندگان «پرامیلا جایاپال»، «رشیده طلیب»، «رو خانا»، «جیمی راسکین»، «ایلهان عمر»، «کوری بوش» و «باربارا لی» هستند.  
حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز و حزب مردم پاکستان با تشکیل دولت ائتلافی در حالی موافقت کرده‌اند که کاندیداهای مورد حمایت عمران خان، نخست وزیر سابق و محبوس پاکستان توانسته‌اند اکثر کرسی‌های پارلمانی این کشور را کسب کنند.
کاندیداهای مورد حمایت عمران خان ۹۳ کرسی به دست آورده‌اند، اما آن قدری نیستند که بتوانند یک دولت را تشکیل دهند. او و حزبش نتایج این انتخابات را رد کرده و مدعی تقلب گسترده شده‌اند.
کرسی کسب شده توسط حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز و ۵۴ کرسی حزب مردم پاکستان اکثریت را در پارلمان برای تشکیل دولت ائتلافی کسب کرده‌اند و البته باید این دولت را با احزاب کوچکتر تشکیل دهند.
عمران خان در ۲۰۲۲ و پس از پشت کردن ارتش به او برکنار شد. حزب تحریک انصاف او در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ پیروز شده بود.
https://mardomefarda.ir/vdcdx90x.yt0sf6a22y.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین