تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۳
جالب است ۰
یک گزارش‌ به بررسی ارتباط افزایش شدید تعداد پناهجویان کشته شده و تلاش‌های اروپا برای مهار مهاجرت در دریای مدیترانه پرداخته است.
مرگ بیش از ۴ هزار مهاجر در مسیر مهاجرت به اسپانیا
به گزارش مردم فردا،تخمین زده می‌شود روزانه ۱۲ نفر هنگام تلاش برای رسیدن به اسپانیا در سال ۲۰۲۱ جان خود را از دست داده و یا ناپدید شده باشند که بیش از دو برابر آمار سال قبل از آن است.
به گزارش «گاردین»، از ۴ هزار و ۴۰۴ پناهجویی که در سال ۲۰۲۱ جان خود را از دست دادند، ۲۰۵ نفر از آنها کودک بودند.
در گزارش یک سازمان غیر دولتی به نام «کامیناندو فرونترس» اشاره شده که تعداد مرگ و میر‌ها بیش از دو برابر آمار ۲ هزار و ۱۷۰ موارد مرگ و میر و ناپدید شدن ثبت شده در سال ۲۰۲۰ است.
«هلنا مالنو»، که مدیریت این سازمان را بر عهده دارد، می‎گوید «این وحشتناک است؛ این‌ها بدترین ارقامی است که از زمانی که شمارش را در سال ۲۰۰۷ شروع کردیم، دیده‌ایم.»
این گزارش ارتباط مستقیمی بین افزایش شدید تعداد کشته‌ها و تلاش‌های اروپا برای مهار مهاجرت در دریای مدیترانه نشان می‌دهد؛ در نتیجه، پناهندگان به طور فزاینده‌ای به مسیر جزایر قناری، که یکی از خطرناک‌ترین گذرگاه‌ها به اروپاست، روی آورده‎اند و با کشتی‌های ناپایدار که اغلب برای رویارویی با جریان‌های شدید اقیانوس اطلس مناسب نیستند، حرکت می‌کنند.
به گفته مقام‎های دولت اسپانیا، تا ۲۸ دسامبر سال گذشته، ۲۲ هزار و ۲۰۰ مهاجر به سواحل جزایر قناری رسیدند.
«کامیناندو فرونترس» تخمین زده که ۴ هزار و ۱۶ نفر در طول مسیر جان باختند یا ناپدید شدند، که نشان می‌دهد تقریباً از هر شش نفری که به سمت مجمع الجزایر اسپانیا به راه می‌افتد، یک نفر جان خود را از دست داده و یا ناپدید شدند.
«مالنو»، می‎گوید «۴ هزار و ۴۰۴ نفر حداقل این موارد است؛ حقیقت این است که ممکن است قربانیان بیشتری وجود داشته باشند که ما از آن‌ها بی خبر باشیم.»
قایق‌هایی که در مسیر اسپانیا هستند اغلب بدون هیچ اثری ناپدید می‌شوند و این موضوع تا حدی توضیح می‌دهد که چرا اجساد ۹۵ درصد از کسانی که مرده یا ناپدید شده‎اند هرگز پیدا نمی‌شوند.
افرادی که در تلاش برای رسیدن به اسپانیا کشته و یا مفقود می‌شوند غالباً از ۲۱ کشور، از ساحل عاج گرفته تا سریلانکا را شامل می‌شوند، که بسیاری از آن‌ها از درگیری‌های مسلحانه یا پیامد‌های تغییرات آب و هوایی فرار می‌کنند.
سازمان بین المللی مهاجرت، سال ۲۰۲۱ را مرگبارترین سال برای مسیر مهاجرت به اروپا و داخل اروپا از سال ۲۰۱۸ توصیف کرده است.
حداقل هزار و ۳۱۵ نفر در گذرگاه مدیترانه مرکزی جان خود را از دست داده‎اند، در حالی که حداقل ۴۱ نفر در مرز زمینی بین ترکیه و یونان جان باختند.
در ماه نوامبر، ۲۷ پناهجو، از جمله یک زن باردار و سه کودک، هنگام تلاش برای عبور از فرانسه به بریتانیا در کانال مانش غرق شدند.
https://mardomefarda.ir/vdcj.ie8fuqetosfzu.html
منبع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین