تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۱
جالب است ۰
یکی از مهمترین و اصلی‌ترین تعطیلات ما ایرانی‌ها بجز تابستان، تعطیلات عید نوروز و آغاز سال نو است. با توجه به شروع سال جدید و برنامه‌ریزی‌ها برای سفر و تعطیلات پایان سال و آغاز سال جدید، بسیاری از علاقه‌مندان در پی رزرو هتل، پرواز و تهیه بلیط قطار برای مقصد خود هستند.
هتل های مشهد در نوروز 1403 افزایش قیمت نخواهند داشت
در این روزها اکثر مردم کشور به نقاط مختلف سفر می‌کنند و از امکانات تفریحی و رفاهی مقصد خود بهره‌مند می‌شوند. شهرهایی مانند: مشهد، اصفهان، شیراز، یزد، کرمان، کرمانشاه و جزیره‌های جنوبی کشور به دلیل مقاصد گردشگری فراوانی که دارند همواره بیشترین مسافر را به خود جذب می‌کنند.

در میان شهرهای کشور، مشهد به دلیل وجود حرم و بارگاه امام رضا (ع) با بیشترین تعداد زائر و مسافر همواره در صدر پرمخاطب‌ترین شهرهای ایران در ایام نوروز قرار می‌گیرد. با توجه به تعداد بسیار بالای گردشگر و زائر در این شهر، تعداد هتل‌های آن نیز در صدر بیشترین تعداد هتل در ایران قرار دارد. به طور تقریبی خراسان رضوی با تعداد 200 هتل مشهد دارای بیشترین تعداد هتل پیش از هتل‌های مازندران و هتل تهران است.


از همین رو یکی از مهمترین مسائلی که در طی تعطیلات رسمی کشور مطرح می‌شود، اسکان و اقامت حجم وسیعی از زائران و گردشگران در این شهرها است. با آغاز سال نو و عید نوروز بسیاری از مردم کشور دوست دارند که تحویل سال را در کنار حرم امام رضا (ع) جشن بگیرند از اینرو معمولا بلیط قطار و پرواز این شهر از بهمن ماه به فروش رسیده و به اتمام می‌رسد. یکی از مهمترین مسائلی که مسافران و زائران در هنگام سفر به این شهر معمولا مدنظر قرار می‌دهند، خدمات و امکانات محل اقامت و هزینه رزرو هتل است.


با توجه به افزایش روز افزون قیمت‌ امکان‌های خدماتی و رفاهی، افزایش قیمت وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین هتل‌ها، همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های صنعت گردشگری و گردشگران تغییر نا به جای نرخ بوده است. خبر خوب برای گردشگران و مسافران شهر مشهد در نوروز 1403 این است که هتل‌های مشهد تا نوروز 1403 افزایش قیمت نخواهند داشت.

این موضوع یعنی افزایش زائران حرم امام رضا و جذب هرچه بیشتر گردشگران که همین امر رونق صنعت گردشگری را در پی خواهد داشت. هم اکنون 245 هتل فعال آمادگی پذیرایی از میهمانان و مسافران مشهد مقدس را دارند که این هتل‌ها در مجموع دارای 65 هزار تخت برای اقامت و اسکان هستند. رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی با بیان اینکه مجوز افزایش قیمت در سال 1402 25 تا 30 درصد بوده که با وجود این هتل‌های مشهد تا این لحظه هیچ‌گونه افزایش قیمتی را نداشتند، اعلام داشت: ما در صدد جذب مسافر و زائر بیشتر و بالا بردن سطح اشتغال هتل‌ها این افزایش نرخ را اعمال نکردیم.
وی همچنین اذعان داشت با توجه به اینکه نوروز 1403 با ماه مبارک رمضان نیز تقارن پیدا کرده، در نظر داریم تخفیف‌های ویژه‌ای را برای مسافران و زائران در نظر بگیریم. چنانچه زائران و مسافرانی که بیشتر از 10 شب در هتل‌های مشهد اقامت داشته باشند می‌توانند از تخفیف‌های 30 درصدی هتل‌ها بهره‌مند شوند.
https://mardomefarda.ir/vdcbwsb5.rhbfapiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین