تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۸
جالب است ۰
دبیرکل ناتو در پی اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه درباره احتمال اعزام نیروهای نظامی کشورهای اروپایی به اوکراین، گفت که برنامه‌ای برای اعزام نیروی رزمی به این کشور وجود ندارد.
ناتو: برنامه‌ای برای اعزام نیروی رزمی به اوکراین وجود ندارد
به گزارش مردم فردا،«یانس استولنبرگ» دبیرکل ناتو، امروز(سه‌شنبه) گفت که این ائتلاف نظامی قصد ندارد به میدان جنگ در اوکراین نیروهای نظامی اعزام کند.
خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که استولنبرگ به آسوشیندپرس گفت: «متحدان ناتو حمایتی بی‌سابقه را به اوکراین ارائه می‌کنند. ما این کار را از سال ۲۰۱۴ کرده‌ایم و از زمان حمله تمام‌عیار(روسیه) نیز آن را گسترش دادیم. اما هیچ برنامه‌ای برای فرستادن نیروز رزمی به میدان در اوکراین وجود ندارد».
اظهارات استولنبرگ در پی این مطرح می‌شود که  «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهور فرانسه، روز گذشته، پس از میزبانی از نشست رهبران اروپایی در پاریس به خبرنگاران گفت: «امروز هیچ اتفاق‌نظری برای اعزام نیروها، به‌شیوه‌ای رسمی، وجود ندارد. اما از نظر پویایی، ما نمی‌توانیم چیزی را حذف کنیم. ما هر کاری که لازم است انجام خواهیم داد تا از پیروزی روسیه در این جنگ جلوگیری کنیم.»
رئیس‌جمهور فرانسه گفت: «ما باید وضعیت را بررسی کنیم و متوجه باشیم که امنیت‌جمعی ما در خطر است. ما باید سریع‌تر عمل کنیم. روسیه نباید پیروز شود، نه فقط به خاطر اوکراین، بلکه به این خاطر که ما با انجام این کار، امنیت‌جمعی خود را برای امروز و آینده تضمین می‌کنیم.»
ناتو: برنامه‌ای برای اعزام نیروی رزمی به اوکراین وجود ندارد
در واکنش به این اظهارات ماکرون، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین با تاکید بر اینکه هیچ اتفاق‌نظری در اروپا در مورد اعزام نیروهای غربی به اوکراین وجود ندارد، گفت: «بحث در غرب درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین یک عنصر مهم و جدید است. ما به خوبی از موضع ماکرون در مورد نیاز به تحمیل یک حمله آگاه هستیم. شکست استراتژیک از روسیه و غیره و غیره. ما متوجه شدیم که موضوع اعزام پرسنل نظامی به اوکراین، واقعا مورد بحث قرار گرفته است. همچنین خاطرنشان کردیم که طیف گسترده‌ای از نظرات در این مورد وجود دارد. در واقع، اتفاق نظر وجود ندارد».
این سخنگو افزود، برخی از کشورهایی که در نشستی که در پاریس در مورد اوکراین برگزار شد شرکت کردند، ارزیابی عاقلانه‌ای از خطرات احتمالی درگیر شدن در درگیری داشتند.
سخنگوی کرملین تاکید کرد که «اعزام نیرو به اوکراین به نفع کشورهای غربی نیست. آن‌ها باید از این موضوع آگاه باشند.»
https://mardomefarda.ir/vdcgun9x.ak9wz4prra.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین