تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۲
جالب است ۰
مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم و تاکید کرد این امر مانعی بر سر راه صلح است.
بورل: ادامه شهرک‌سازی اسرائیل مانعی بر سر راه صلح است
به گزارش مردم فردا،جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت اعلام ساخت ۳۳۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری توسط بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، اقدامی تحریک‌آمیز و خطرناک است.
براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، جوزپ بورل در ادامه خاطرنشان کرد شهرک‌های صهیونیستی موجب خواهد شد تا اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها امنیت کمتری داشته باشند و همچنین تشدید تنش را به دنبال داشته، بر سر تلاش‌ها برای برقراری صلح مانع ایجاد کرده و ناقض قوانین بین‌المللی است.
پیشتر روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت قرار است ۲۳۵۰ واحد مسکونی در شهرک معالیه ادومیم، ۳۰۰ واحد در شهرک کیدار و ۷۰۰ واحد در شهرک افرات احداث شود و کمیته مربوطه در عرض ۲ هفته جلسه‌ای برای تصویب ساخت این واحدها برگزار می‌کند.
این اقدام رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات شهادت طلبانه اخیر در قدس است که به کشته و زخمی شدن ۱۰ صهیونیست منجر شده بود.
پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن به «حمایت کامل» از حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای دفاع شخصی و امنیت ادامه می‌دهد.
بلینکن همچنین در واکنش به طرح اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای «روز پس از جنگ غزه» که شامل بستن آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی(آنروا)، ایجاد منطقه امنیتی در نوار غزه در مجاورت با شهرک‌های اسرائیلی و ابقای نیروهای اسرائیلی در مرزهای جنوبی بین غزه و مصر است گفت که گزارش‌ها درباره این طرح را مشاهده کرده اما خود آن را ندیده است.
او ادامه داد: «من قضاوت درباره آن را به زمانی که عملاً جزئیات را ببینیم موکول می‌کنم.»
پیشتر وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای طرح استعماری رژیم صهیونیستی برای ساخت بیش از ۳۳۰۰ واحد شهرکی جدید در کرانه باختری را که بیشتر آنها در شهرک «معالیه ادومیم» در شرق شهر قدس است، محکوم و اعلام کرد که این طرح «تلاش رسمی رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری از جمله شهر قدس شرقی، از بین بردن هرگونه فرصتی برای تشکیل کشور فلسطین و همچنین نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی به‌ویژه قطعنامه ۲۳۳۴، ناکام گذاشتن هرگونه تلاش برای توقف جنگ و حل درگیری‌ها از راه‌های سیاسی است.»
https://mardomefarda.ir/vdci55ar.t1apq2bcct.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین