تاریخ انتشار :شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۰
جالب است ۱
حسن محمدی کیا نامزد انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

عبور از لیست های تکراری و طلوعی دیگر

حسن محمدی کیا چهره تحصیلکرده، مدیراجرایی موفق و متخصص روابط عمومی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران ،ری، شمیرانات،اسلامشهروپردیس برای عبور از چهره های تکراری در لیست های تکراری و طلوعی دیگرثبت نام کرده است.
عبور از لیست های تکراری و طلوعی دیگر
به گزارش مردم فردا، باتوجه به نزدیک شدن به روزهای سرنوشت‌ساز انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ، این پایگاه خبری در راستای وظیفه خطیر اطلاع رسانی و همچنین آشنایی مردم حوزه انتخابیه تهران ،ری، شمیرانات،اسلامشهروپردیس با نامزدهای انتخاباتی مستقل، با یکی از کاندیداهای انتخابات تهران بزرگ مصاحبه کرده است. حسن محمدی کیا داوطلب متفاوت این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران بزرگ است. تحصیل در رشته های متنوع دانشگاهی ازجامعه شناسی تا حقوق عمومی و از مدیریت اجرایی تا تدریس از مقطع ابتدایی تا دانشگاه، فعالیت اجتماعی و روزنامه نگاری، نگارش یادداشت و سایر فعالیت‌ها.... او را به شخصیتی متفاوت و قابل توجه در بین سایر کاندیداهای مستقل دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بدل کرده است.

سوال) لطفا خودتان را برای مخاطبان معرفی کنید؟
اینجانب حسن محمدی کیا متولد1351اردستان وساکن تهران و تحصیل کرده حقوق عمومی و فعال رسانه ای هستم.

سوال) آقای محمدی کیا رزومه و سوابق شما از تحصیلات عالیه دانشگاهی متنوع خبر می دهد دلیل این تنوع تحصیلات دانشگاهی چیست؟
 بنده در ابتدا به جامعه شناسی علاقمند بودم و چهار سال هم در دانشگاه تهران در رشته جامعه شناسی تحصیل کردم اما بعد از مدتی در روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شاغل شدم .پس از فارغ‌التحصیلی و بنا به اقتضای شغلی و کار در قسمت های مختلف از جمله روابط عمومی، مدیریت اجرایی و برنامه ریزی نهایتاً احساس نیاز کرده و با توجه به ضرورت شغلی و آینده نگری، رشته حقوق عمومی را انتخاب کردم.
 
سوال) جناب محمدی کیا اکنون و با این میزان تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی، شغل شما چیست و در کجا مشغول به کار هستید؟
از سال1378 در دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان مسول امور فرهنگی ایثارگران مشغول شدم و دو سال بعد همین سمت را در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عهده دار شدم وبا تغییر مدیریت به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آمده و تا سال 1400مشغول انجام امور محوله بودم. الان نیز با  ۲5 سال تجربه ، مشاور دانشگاه وفعال رسانه هستم.

نکات بسیار زیادی که درعرصه زندگی و کاربامرحوم حضرت آیت الله محمدعلی تسخیری آموختم نگاه حقوقی ام را به مسایل تغییر داد و در قضاوت و موضع گیری‌هایم مؤثر بوده است و حتماً در تصمیمات و عملکردم، خود را نشان خواهد داد.

سوال) باتوجه به رقابت فشرده و لیستی در تهران، هدف شما از نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران ،ری، شمیرانات،اسلامشهروپردیس چیست؟
 ببینید هدف از کاندیدا شدن در عرصه انتخابات، یک سوال دشوار است. اینکه بگویم بنا احساس مسئولیت و غیره اینها یک سری تعارفات هستند. بنده احساس کردم مردم تهران از وعده های دروغین و در عین حال ناکارآمدی ها، خسته شده اند.بنده آمده ام تا با صداقت و عبور از لیست های تکراری با نگاه ملی و همفکری سایر دوستان که دسترسی به قدرت وثروت ندارند صدای مردم باشم. در چنین فضایی، بهترین تصمیم،عدم انتخاب مجدد افرادتکراری لیست ها خواهد بود.

سوال) در صورتی که شما منتخب مردم حوزه انتخابیه تهران ،ری، شمیرانات،اسلامشهروپردیس در اسفندماه ۱۴۰۲ باشید، به عنوان نماینده مجلس چه برنامه ای برای حوزه انتخابیه دارید؟
مردم با توجه به وفاداری و همراهی 45ساله با آرمان های امام و رهبری ،انتظارات و توقعات به حقی هم دارند.اولویت اولم ارتقای جایگاه نمایندگی در مجلس است. نوشتن قانون کار تخصصی است و نماینده بایدشجاع و کارآمد باشدو منافع ملی را در دل منافع محلی و منطقه ای ببیند.این توقعات در قالب قانونی باید موجبات امنیت ،رفاه و آسایش شهروندان را فراهم کند.آیا امروز نسبت به چهار سال قبل تغییری در زندگی مردم ایجاد شده؟ تهران محرومیتی پنهان دارد و نیازمند نوسازی در آموزش،شهرسازی ، سبک زندگی، فضای رسانه ای و … است . بنظر می رسدنوع مطالبات مردم وتوقعات مردم دیگر داشتن نماینده ای که دغدغه کسب و کار مردم در فضای مجازی و .... را ندارد و در عین حال واقعیات جامعه را هم نمی بیند، نیست .این نماینده نمی تواند مصداق خدمت گذار مردم باشد.نیاز داریم در حوزه‌ی انتخابیه تهران بزرگ با عبور از تکرار انتخاب‌ها به افراد متناسب با دانش و نیازهای روز جامعه رای بدهیم. تهران بزرگ یک حوزه بسیار وسیع شامل چهار شهرستان با مشکلات متفاوت و دغدغه‌های متنوع و نیازهای مختلف است. بنده در ایفای وظایف نمایندگی تلاش می کنم با قانون گذاری درست و نظارت و با تشکیل اتاق فکرهای منطقه ای ، مسائلی مانند کاهش تبعیض‌های موجود علیه زنان و دفاع از حقوق آن‌ها، استیضاح مدیران و وزیران نالایق دولت فعلی و جلوگیری از افزایش تورم و گرانی ، حاشیه نشینی ، توزیع ناعادلانه امکانات و...را با کمک مردم حل نمایم.

سوال) باتوجه به دغدغه‌های اقتصادی مردم و عدم پایبندی به قانون در بین برخی از نمایندگان از جایگاه یک فعال رسانه ای و یک کاندیدای نمایندگی مجلس این دو موضوع را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
مسئله اول تمام جوامع بشری مسئله امنیت است .تاامنیت نباشد اقتصاد درست شدنی نیست وکشور ما چه جان های عزیزی (مثل حاج قاسم)برای امنیت تقدیم ایران عزیز کرد.درواقع نماینده مجلسی که در ازای یک سلفی موجب حقارت یک ملت می شود یا مطالبه اش خودروی شاسی بلند است ودروغ هم می گوید، به تاریخِ نامه و مکاتبات هم رحم نمی کند و آن را پس و پیش می کند، به سربازی که حافظ اجرای قانون است بی احترامی می کندو... این فرد دیگر نخواهد توانست وظایف نمایندگی را انجام و امنیت بیاورد و با مفاسد اقتصادی برخورد کند چون این فرد در معامله با دستگاه های مختلف دریک روند ناکارآمد و مشکل‌دار پرورش یافته است که خود در به وجود آوردن این روند نقش داشته است.

 لذامردم هر حوزه انتخابیه هستند که می‌توانند تصمیم بگیرند این فرایند را قطع کنند یا همچنان به آن ادامه بدهند. مردم تهران بدانند همان تفکری که در طول چهل وچند سال اخیر مشکلات موجود را به وجود آورد، نمی توا ند برای تقویت ارزش پول ملی و امنیت اقتصادی و اجتماعی و برای تعامل سازنده با دنیا، با ارایه لیست مشکلات را حل کند.

دراین مبارزه نابرابر که گروهی با پول درقدرت حضور دارند امیدمان به مردمی است که با تجدیدنظر در انتخاب های خود و اعتماد به اندیشه های نو و« عبور از لیست های تکراری »  زمینه مشارکت عمومی را فراهم آورند.
 
https://mardomefarda.ir/vdcgnt9x.ak9ww4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما