تاریخ انتشار :شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۸
جالب است ۰
وزیر امورخارجه لتونی با اشاره به از سرگیری قانون خدمت سربازی اجباری در کشور خود پس از آغاز جنگ در اوکراین، خطاب به سایر متحدان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواستار در نظر گرفتن این قانون برای دفاع مقابل روسیه شد.
درخواست لتونی از متحدان ناتو؛ خدمت سربازی را اجباری کنید
به گزارش مردم فردا،به نقل از شبکه خبری اسکای، کریسیانیس کارینز وزیر امور خارجه لتونی اجباری کردن قانون سربازی را برای انگلیس و سایر متحدان عضو پیمان نظامی ناتو، اقدامی ارزیابی کرد که می تواند منشاء تحولاتی در دفاع اروپا مقابل روسیه باشد. وی سپس تاکید کرد: هر چه کشور بزرگتر باشد، این تحولات بیشتر و بزرگتر خواهد بود.

این دیپلمات ارشد در پاسخ به این سوال که آیا از چنین اقدامی حمایت می‌کند یا خیر، به تجربه کشور خود اشاره کرد که سال گذشته پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، قانون خدمت سربازی اجباری را از سر گرفته است.

وزیر امور خارجه لتونی که در حاشیه کنفرانس امنیتی اخیر مونیخ این اظهارات را ارائه می کرد، ضمن دفاع از این ایده، اضافه کرد: من فکر می کنم سایر متحدان ناتو نیز می توانند آن را در نظر داشته باشند.

لتونی به عنوان یکی از سه کشور حوزه بالتیک و عضو ناتو، نزدیک به دو دهه پیش خدمت سربازی اجباری را لغو کرده بود. اما با آغاز جنگ اوکراین بار دیگر آن را از سر گرفت.

اما گرانت شپس وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه هفته گذشته خود با این شبکه (اسکای)، حتی به آموزش داوطلبانه نظامی به شهروندان هم تمایلی نشان نداد، چه رسد به خدمت سربازی اجباری.

شپس در این مصاحبه گفت: ما یک ارتش حرفه ای متشکل از نیروهای مسلح کاردیده داریم. بسیار مهم است که آنها با بالاترین استانداردهای ممکن آموزش ببینند.

وی افزود: ما در سناریوی جنگی باید الزامات و ترتیبات دیگری را انجام دهیم. اما اکنون در چنین موقعیتی قرار نداریم. ما مطلقا هیچ برنامه ای برای انجام آن [اجباری کردن خدمت سربازی] نداریم. بنابراین این چیزی نیست که در حال حاضر در دستور کار ما قرار داشته باشد.
https://mardomefarda.ir/vdcfjjd0.w6dmmagiiw.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین