تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۵
جالب است ۰
حتما شنیده اید که در آمارها بیشترین دلیل تصادفات معمولا سرعت و سبقت غیرمجاز یا خواب آلودگی راننده است، دلایلی که بیشترین تکرار را دارند و در بسیاری از مواقع نیز منجر به فوت می شوند.
ثبت یک آمار عجیب در تصادفات فوتی
به گزارش مردم فردا،پلیس راهور یک آمار جالب دیگر هم اعلام کرده و گفته که ۱۵ درصد از تصادفات فوتی ناشی از حرکت با دنده عقب است و ۲۴ درصد تصادفات هم، بی توجهی رانندگان به جلو است.

در قوانین راهنمایی و رانندگی دنده عقب رفتن در خیابان های شلوغ و مخصوصا اتوبان ها ممنوع است اما بارها و بارها دیده ایم که راننده ای به دلیل اینکه خروجی را رد کرده، کنار اتوبان دنده عقب می آید تا دوباره به خروجی برسد که بسیار کار خطرناکی است و تصادفاتی که به این دلیل پیش می آید معمولا منجر به فوت می شود. یا اینکه دنده عقب رفتن در یک خیابان شلوغ باعث ترافیک یا تصادف شده و باقی رانندگان را به دردسر انداخته است.

این در حالی است که در بسیاری از کشورها این مرحله قفل است و اگر به کسی بگویید که فلانی در اتوبان با دنده عقب حرکت می کرده، باور نمی کند! چون اصلا چنین چیزی برایشان تعریف نشده، چه برسد به اینکه بخواهند اجرایش کنند.

پلیس در همین زمینه به رانندگان توصیه کرده که از مسیریاب‌ها برای تردد بهتر و پیدا کردن مسیر درست‌تر استفاده کنند تا مجبور نباشد در صورت رد کردن خیابان یا خروجی دنده عقب بروند، چرا که مسیریاب ها در صورتی که مسیر اشتباهی بروید، بلافاصله مسیر جایگزین را به شما نشان می دهند.
https://mardomefarda.ir/vdchzxni.23nxwdftt2.html
منبع : همشهری آنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین