تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۶
جالب است ۰
کاهش تعداد کمک‌کنندگان مالی به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و ابهامات درباره چالش‌های حقوقی او، نگرانی جمهوریخواهان را برانگیخته است.
ریزش آمار حامیان مالی کارزار انتخاباتی ترامپ؛ نگرانی جدید جمهوریخواهان
به گزارش مردم فردا،به نقل از فایننشال تایمز، ترامپ با حدود ۲۰۰ هزار نفر کمک ‌کننده مالی کمتر نسبت به کارزار انتخاباتی چهار سال پیش وارد سال انتخابات ۲۰۲۴ شده است.

ارزیابی فایننشال تایمز نشان می‌دهد که کارزار انتخاباتی ترامپ و کمیته اقدام سیاسی متحد او در نیمه دوم سال گذشته میلادی تقریبا ۵۱۶ هزار کمک کننده مالی را جذب کردند. این تعداد در همین دوره از دور قبلی رقابت های انتخاباتی او برای ورود به کاخ سفید ۷۴۰ هزار نفر بود.

جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی ۴۷۳ هزار اهداکننده کمک داشت که کمتر از رقیب احتمالی خود ترامپ در انتخابات امسال بود اما این تعداد دو برابر تعداد کمک کنندگان در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ بود که بایدن برای نامزدی حزب دموکرات رقابت می کرد.

یک مقام کارزار انتخاباتی که با تیم ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ همکاری می کرد گفت: کاهش تعداد کمک کنندگان مالی مشخصا خبر خوبی نیست و نشانه خطر است.

تیم انتخابات ترامپ از واکنش در این زمینه خودداری کرده است.

اریک ویلسون کارشناس علوم راهبردی جمهوریخواهان گفت: کاهش تعداد کمک کنندگان مالی به کارزار ترامپ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ نشان دیگری از خستگی و دلزدگی این اهداکنندگان از او است و افزایش هزینه های زندگی را یکی از عوامل دلسردی کمک کنندگان مالی توصیف کرد.

فایننشال تایمز نوشت: کمک کنندگان کوچکتر که ۲۰۰ دلار یا کمتر کمک می کنند منتقد کارزارهای انتخاباتی ترامپ هستند و کمک کنندگان ثروتمندتر از وال استریت پول های خود را صرف رقبای او کرده اند.

نشانه های کاهش حمایت مالی از ترامپ همزمان با پیش بینی ها درباره پرهزینه تر بودن رقابت های انتخاباتی بروز یافته است.

این چالش همزمان با مشکلات حقوقی ترامپ بروز کرده و هزینه ها بیشتر وقت و منابع مالی مورد نیاز او برای رقابت دوباره در انتخابات را هدر داده است. گروه های حامی ترامپ بیش از ۵۰ میلیون دلار را در سال گذشته صرف هزینه های حقوقی او کردند.
https://mardomefarda.ir/vdcb0fb5.rhbfwpiuur.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین