تاریخ انتشار :جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۰
جالب است ۰
ژانر جنگی که به‌طور شگفت‌انگیزی تطبیق‌پذیر و معمولا مورد احترام منتقدان است، می‌تواند مجموعه‌ای از عناوین موفق در باکس آفیس مانند «دانکرک» (Dunkirk)، آثار دل‌خراشی مانند «در جبهه غرب خبری نیست» (All Quiet on the Western Front)، و کمدی‌های متفاوتی مانند «تندر استوایی» (Tropic Thunder) را در خود جای دهد. یک فیلم جنگی همچنین می‌تواند شامل عناصر عاشقانه باشد.
9 فیلم جنگی و عاشقانه‌ برتر قرن 21
به گزارش مردم فردا، بسیاری از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های جنگی، از جمله «کازابلانکا» (Casablanca)، «داشتن و نداشتن» (To Have and Have Not)، «بیمار انگلیسی» (The English Patient) عاشقانه هستند.
در قرن بیست‌ویکم چندین فیلم جنگی تحسین‌شده ساخته شد که بسیاری از آن‌ها به سرعت به کلاسیک‌های مدرن تبدیل شدند و نشان دادند که ارزش ایستادن در کنار بهترین تصاویر تاریخ از جنگ را دارند. در ادامه ۹ فیلم جنگی عاشقانه برتر قرن ۲۱ را از بدترین تا بهترین نام بردیم.
۹. پرنده آتشین (Firebird)
9 فیلم جنگی و عاشقانه‌ی‌ برتر قرن 21
 
محصول: 2022
کارگردان: پیتر ریبن
بازیگران: تام پریور، اولگ زاگورودنی، دایانا پوژارسکایا
امتیاز راتن تومیتوز: 57 از 100
امتیاز IMDb به فیلم: 7.1 از 10
تام پریور و اولگ زاگورودنی در فیلم «پرنده آتشین» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مشترک پیتر ریبن در اولین کارگردانی بلند سینمایی‌اش نقش‌آفرینی می‌کنند.
این فیلم بر اساس خاطرات سرگی فتیسوف به نام «داستان رومن»، داستان عشق ممنوعه بین یک خلبان هواپیمای جنگنده و یک سرباز در نیروی هوایی شوروی در طول جنگ سرد را روایت می‌کند. «پرنده آتشین» به لطف شیمی قوی بین پریور و زاگورودنی یک درام عاشقانه پرفرازونشیب اما احساسی و تاثیرگذار است.
فیلمنامه اغلب به ملودرام تبدیل می‌شود و طرح اصلی بیش از چند داستان را روایت می‌کند. با این حال، «پرنده آتشین» تا حد زیادی به لطف داستان واقعی زندگی قدرتمندی که از آن الهام گرفته، همچنان یک عنوان برتر در ژانر عاشقانه است.
۸. متفقین (Allied)
9 فیلم جنگی و عاشقانه‌ی‌ برتر قرن 21
محصول: 2016
کارگردان: رابرت زمیکس
بازیگران: برد پیت، ماریون کوتیار، لیزی کاپلان
امتیاز راتن تومیتوز: 60 از 100
امتیاز IMDb به فیلم: 7.1 از 10
برد پیت و ماریون کوتیار، هر دو بازیگران برنده‌ی اسکار، در درام عاشقانه جنگی «متفقین» ساخته رابرت زمکیس بازی می‌کنند. داستان درباره یک افسر اطلاعاتی کانادا و یک مبارز مقاومت فرانسوی است که در سال 1942 در کازابلانکای تحت کنترل آلمان، عاشق یکدیگر می‌شوند.
«متفقین» از به رخ کشیدن منابع الهام خود یعنی شاهکار رمانتیک «کازابلانکا» در سال 1942 و درام جاسوسی نوآر آلفرد هیچکاک «بدنام» (Notorious) در سال 1946 نمی‌هراسد. کوتیار تمام تلاشش را می‌کند اینگرید برگمن را تکرار کند، اگرچه پیت ثابت می‌کند که او همفری بوگارت یا کری گرانت نیست.
با این حال، این زوج به اندازه کافی قانع‌کننده هستند تا یک طرح کلیشه‌ای را ارتقا ببخشند. «متفقین» ارزش‌های تولیدی چشمگیری دارد و یکی از مطمئن‌ترین تجربه‌های کارگردانی زمیکس را نشان می‌دهد که به یک درام جنگی عاشقانه سرگرم‌کننده ختم می‌شود.
۷. معما (Enigma)
9 فیلم جنگی و عاشقانه‌ی‌ برتر قرن 21
محصول: 2001
کارگردان: مایکل اپتد
بازیگران: دوگری اسکات، کیت وینسلت، جرمی نورثام
امتیاز راتن تومیتوز: 72 از 100
امتیاز IMDb به فیلم: 6.4 از 10
دوگری اسکات و کیت وینسلت در سال 2001 در درام جنگی «معما» با یکدیگر هم‌بازی شدند. این فیلم نسخه‌ای بسیار تخیلی از رمزشکن‌های انیگما در بلچلی پارک در طول جنگ جهانی دوم است. اسکات و وینسلت در نقش شخصیت‌های ساختگی پیام‌های نازی‌ها را رمزگشایی می‌کنند. «انیگما» یک تریلر جاسوسی خوش‌ساخت با چاشنی عاشقانه است.
این فیلم به طور کامل آلن تورینگ رمزشکن و نابغه واقعی را که در پشت ماشین بمب‌سازی قرار دارد، نادیده می‌گیرد و تام جریکو با بازی اسکات به عنوان نقش اول فیلم جایگزین او می‌شود. با این حال، «معما» اگر به جای یک فیلم زندگی‌نامه‌ای یا بازگویی وفادارانه وقایع زندگی واقعی به‌عنوان یک اثر تخیلی در نظر گرفته شود، همچنان یک تریلر جاسوسی سرگرم‌کننده باقی می‌ماند.
۶. استثنا (The Exception)
9 فیلم جنگی و عاشقانه‌ی‌ برتر قرن 21
محصول: 2016
کارگردان: دیوید لوو
بازیگران: لیلی جیمز، جی کورتنی، کریستوفر پلامر
امتیاز راتن تومیتوز: 75 از 100
امتیاز IMDb به فیلم: 6.8 از 10
کریستوفر پلامر، هنرمند برنده جایزه اسکار در درام جنگی عاشقانه «استثنا» در سال 2016 در کنار لیلی جیمز و جی کورتنی بازی می‌کند. بر اساس رمان «آخرین بوسه قیصر» (The Kaiser’s Last Kiss) در سال 2003، طرح داستان به دنبال استفان برانت، افسر آلمانی است که برای تحقیق در مورد نفوذ یک جاسوس بریتانیایی به خانه سالمندان فرستاده شده است. هنگامی که او درباره حاکم سابق اطلاعات بیشتری کسب می‌کند، عاشق یک خدمتکار جوان به نام میکه می‌شود.
«استثنا» طرح عجیبی دارد؛ تصویری دلسوزانه از یک سرباز نازی را ترسیم و زمان خود را بین لحظات عاشقانه و هیجانات ژانر جاسوسی تقسیم می‌کند. با این حال، کریستوفر پلامر فقید جذابیت قابل توجهی را برای فیلم به ارمغان می‌آورد، در حالی که کورتنی و جیمز عالی ظاهر می‌شوند و به طور قانع‌کننده‌ای رابطه عاشقانه استفان و میکه را به تصویر می‌کشند.
۵. گواه جوانی (Testament of Youth)
9 فیلم جنگی و عاشقانه‌ی‌ برتر قرن 21
محصول: 2015
کارگردان: جیمز کنت
بازیگران: آلیسیا ویکاندر، کیت هرینگتون، کالین مورگان
امتیاز راتن تومیتوز: 84 از 100
امتیاز IMDb به فیلم: 7.2 از 10
آلیسیا ویکاندر، برنده جایزه اسکار و ملکه فیلم‌های علمی-تخیلی، نقش ورا بریتین، صلح‌طلب، فمینیست و سوسیالیست مشهور را در درام جنگی عاشقانه «گواه جوانی» بازی می‌کند.
این فیلم داستان رابطه عاشقانه بریتین با شاعر و سرباز مشتاق رولند لیتون و تجربیات او به عنوان یک پرستار دوران جنگ در سفر خود برای تبدیل شدن به یک صلح‌طلب سرسخت را روایت می‌کند. کیت هرینگتون، تارون اگرتون و کالین مورگان نیز در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.
«گواه جوانی» یک درام بریتانیایی غنی و تاثیرگذار درباره بیهودگی و بی‌رحمی جنگ است. ویکاندر در نقش ورا بریتین با اراده و با کمک بازیگران به همان اندازه قوی، اجرای زیبایی را ارائه می‌دهد. این فیلم ممکن است به اندازه خاطرات بریتین تاثیرگذار نباشد، اما کار تحسین‌برانگیز و در نهایت موفقی را انجام می‌دهد و کتاب معروف او را به فیلمی لایواکشن ترجمه می‌کند.
۴. یکشنبه طولانی نامزدی (A Very Long Engagement)
9 فیلم جنگی و عاشقانه‌ی‌ برتر قرن 21
محصول: 2004
کارگردان: ژان پیر ژونه
بازیگران: اودره توتو، گاسپار اولیل، ماریون کوتیار
امتیاز راتن تومیتوز: 79 از 100
امتیاز IMDb به فیلم: 7.6 از 10
اودره توتو و ماریون کوتیار و گاسپار اولیل فقید در فیلم جنگی عاشقانه ژان پیر ژونه محصول سال 2004 بازی می‌کنند. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام محصول سال 1991 ساخته شده است. ماتیلد، زنی است که پس از اینکه به او گفته شد نامزدش در میدان جنگ در طول جنگ جهانی اول مرده است بی‌وقفه در مورد سرنوشت او تحقیق می‌کند.
«یکشنبه نامزدی طولانی» فیلم جذابی است. با برداشتی متفاوت از درام جنگی سنتی، یک داستان عاشقانه را با درام دل‌خراش و حتی کمی هوس‌انگیز ترکیب می‌کند که از یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های توتو سود می‌برد. کوتیار «یکشنبه طولانی نامزدی» را بیشتر ارتقا می‌دهد، و در نتیجه یک درام عاشقانه از نظر بصری خیره‌کننده و جذاب می‌شود که مدت‌ها پس از پخش تیتراژ در ذهن تماشاگران باقی می‌ماند.
۳. نیایش (Benediction)
9 فیلم جنگی و عاشقانه‌ی‌ برتر قرن 21
محصول: 2022
کارگردان: ترنس دیویس
بازیگران: تام بلیث، جک لودن، کیت فیلیپس
امتیاز راتن تومیتوز: 93 از 100
امتیاز IMDb به فیلم: 6.7 از 10
«نیایش» درام رمانتیک محصول سال 2022 به کارگردانی ترنس دیویس، گروهی از بازیگران به رهبری جک لودن و پیتر کاپالدی را به عنوان نسخه‌های جوان و بزرگ‌شده شاعر بریتانیایی و کهنه‌کار جنگ جهانی اول، زیگفرید ساسون نشان می‌دهد. این فیلم در مورد روابط عاشقانه ساسون با چند مرد، اعتراضات ضد جنگش که او را به بیمارستان روانی می‌کشاند، و تبدیل نهایی او به کاتولیک پس از ازدواج و پدر شدن را دنبال می‌کند.
تماشای «نیایش» کار ساده‌ای نیست. این فیلم که یک داستان کلاسیک درباره جهنم جنگ است، تجارب ساسون را به صراحت به تصویر می‌کشد و جنگ و تلفات شدید و جبران‌ناپذیری را که بر مردم وارد شده است، محکوم می‌کند. اگرچه این فیلم به نسبت بسیاری از داستان‌های عاشقانه جنگی چاشنی رمانتیک کمتری دارد است، اما «نیایش» همچنان یک عاشقانه ارزشمند و قابل تامل و یک فیلم جنگی برتر است.
۲. کوهستان سرد (Cold Mountain)
9 فیلم جنگی و عاشقانه‌ی‌ برتر قرن 21
محصول: 2004
کارگردان: آنتونی مینگلا
بازیگران: جود لا، نیکول کیدمن، رنه زلوگر
امتیاز راتن تومیتوز: 70 از 100
امتیاز IMDb به فیلم: 7.2 از 10
آنتونی مینگلای فقید، فیلم درام عاشقانه جنگ داخلی به نام «کوهستان سرد» را با بازی نیکول کیدمن، رنه زلوگر و جود لاو نامزد اسکار کارگردانی می‌کند. این فیلم درباره آدا مونرو، زن جوانی است که عاشق دبلیو پی اینمان، یک مرد نجار می‌شود.
خواستگاری آن‌ها با جنگ داخلی قطع و اینمن راهی جنگ می‌شود و آدا تلاش می‌کند از مزرعه‌اش مراقبت کند. «کوهستان سرد» یک داستان عاشقانه کلاسیک است که با زبان سینمایی قوی مینگلا و مجموعه‌ای از بازیگران درخشان برجسته شده است.
این فیلم حماسی و جذاب، وحشت‌ از جنگ را به تصویر می‌کشد و شدت آن را با یک داستان عاشقانه ملایم و شگفت‌آور شیرین که با موفقیت در قلب مخاطب رسوخ می‌کند، کاهش می‌دهد. «کوهستان سرد» یکی از بهترین بازی‌های جود لا به شمار می‌رود و با نیکول کیدمن داستان عاشقانه ماندگاری را خلق کرده است.
۱. تاوان (Atonement)
9 فیلم جنگی و عاشقانه‌ی‌ برتر قرن 21
محصول: 2007
کارگردان: جو رایت
بازیگران: جیمز مک‌آووی، کایرا نایتلی، سورشا رونان
امتیاز راتن تومیتوز: 83 از 100
امتیاز IMDb به فیلم: 7.8 از 10
اقتباس جو رایت از رمان عاشقانه حماسی «تاوان» نوشته‌ی ایان مک ایوان، کایرا نایتلی و جیمز مک‌آووی را در نقش دو عاشق در طول جنگ جهانی دوم نشان می‌دهد. این داستان که یک دهه را به تصویر می‌کشد، بر روی رابطه عاشقانه محکوم به فنا بین رابی ترنر و سیسیلیا تالیس متمرکز است، که رابطه آن‌ها با دروغ اشتباه خواهر کوچکتر سیسیلیا، بریونی، از مسیر خارج می‌شود.
«تاوان» یک شاهکار در ژانر عاشقانه جنگی، فیلمی دل‌خراش، تلخ و شیرین و حماسی است. این فیلم که از شیمی درخشان بین نایتلی و مک‌آووی و سیرشا رونان 13 ساله سود می‌برد، یک داستان عاشقانه شیرین و در عین حال دل‌خراش است و این نکته را یادآوری می‌کند که در فیلم‌های عاشقانه و جنگی به ندرت با یک پایان خوش روبرو می‌شویم.
https://mardomefarda.ir/vdcaiunu.49nea15kk4.html
منبع : برترین ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما