تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۳
جالب است ۰
به نظر می‌آید مایکروسافت در آپدیت‌های بعدی قصد دارد که پشتیبانی ویندوز 11 از سیستم‌های قدیمی را به پایان برساند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده نسخه 24H2 ویندوز 11 روی پردازنده‌های قدیمی که دستورالعمل‌ POPCNT پشتیبانی‌ نمی‌کنند، بوت نخواهد شد. جزئیات بیشتر را در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار بخوانید.
کامپیوتر قدیمی دارید، فکر آپدیت ویندوز 11 را از سرتان بیرون کنید!
به گزارش مردم فردا، از گزارش windowscentral منتشر شده آمده که آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 11 از پردازنده‌های قدیمی که فاقد دستورالعمل POPCNT هستند، بوت نمی‌شود. بنابراین می‌توان انتظار داشت که کامپیوترهایی با پردازنده‌هایی متعلق به 15 سال پیش از این نسخه از سیستم عامل مایکروسافت را پشتیبانی نکنند.

به عبارت دیگر 15 سال پیش بود که دستورالعمل POPCNT در اولین نسل از پردازنده‌های اینتل و AMD استفاده شد و از آن زمان این دستورالعمل در تمام پردازنده‌های تولیدشده این دو شرکت وجود دارد.

در صورت صحت این ادعا کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های Intel Core 2 Duo و نسل‌های قبل‌تر از آن دیگر از نسخه‌ 24H2 ویندوز 11 پشتیبانی نخواهند کرد. البته این تغییر روی کامپیوترهای مدرن‌تر مجهز به پردازنده‌های Intel نسل 7 یا AMD Ryzen سری 1000 تأثیری نخواهد داشت.

بنابراین اگر کاربران با ترفندهای مختلف ویندوز 11 را بر روی یک کامپیوتر قدیمی‌تر اجرا کرده‌اند، می‌توانند نسخه 24H2 را هم اجرا کنند. نسخه بعدی ویندوز قرار است یک ارتقای مهم براساس یک نسخه جدید از پلتفرم ویندوز به نام Germanium باشد.

انتظار می‌رود که 24H2 اولین نسخه با ویژگی‌ها و تجربیات هوش مصنوعی نسل بعدی باشد و از فصل پاییز 2024 در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. گفته می‌شود آپدیت 24H2 تمرکز زیادی بر ویژگی‌های هوش مصنوعی خواهد داشت.
https://mardomefarda.ir/vdcc1iqi.2bq118laa2.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما