تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۹
جالب است ۰
منابع ترکیه‌ای فاش کردند رئیس‌جمهور ترکیه چهارشنبه آینده برای اولین بار پس از ۱۲ سال به مصر سفر خواهد کرد.
اردوغان پس از ۱۲ سال به مصر سفر خواهد کرد
به گزارش مردم فردا،ریاست جمهوری ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی این هفته دو سفر متوالی به مصر و امارات متحده عربی خواهد داشت.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد: طبق برنامه اعلام شده، اردوغان سه شنبه هفته آینده به امارات سفر می‌کند و قرار است به عنوان مهمان افتخاری در اجلاس دولت جهانی که از ۱۲ تا ۱۴ فوریه در دبی برگزار می‌شود، شرکت کند. 

معاونت ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در خصوص سفر رئیس جمهور ترکیه به قاهره نیز گفت: رئیس جمهور اردوغان چهارشنبه آینده در سفری تاریخی به مصر می‌رود که اولین سفر در نوع خود در ۱۲ سال گذشته است.

او افزود: مذاکراتی که با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر انجام می‌شود، بر گام‌هایی متمرکز خواهد بود که می‌توان در چارچوب توسعه روابط ترکیه و مصر و فعال سازی مکانیسم‌های همکاری دوجانبه در سطح عالی انجام داد. در دستور کار این سفر تبادل نظر در مورد مسائل جاری جهانی و منطقه‌ای به ویژه حملات اسرائیل به غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین و همچنین روابط دوجانبه است.

گفتنی است رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سپتامبر گذشته استوارنامه عمرو الحمامی سفیر جدید مصر در کشورش را دریافت کرد. در همین راستا در مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ که در قطر برگزار شد عبدالفتاح السیسی و رجب طیب اردوغان با یکدیگر دست دادند. 
https://mardomefarda.ir/vdcfc0d0.w6dmyagiiw.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین