تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱
جالب است ۰
سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش باران و کاهش دما در ۹ استان هشدار داد.
هشدار هواشناسی نسبت به بارش باران و کاهش دما در ۹ استان
به گزارش مردم فردا،سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از ورود سامانه بارشی به کشور، رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط و بارش برف در ارتفاعات و کاهش دما و کاهش دید ناشی از مه بعد از بارندگی از یکشنبه تا دوشنبه (۲۲ تا ۲۳ بهمن) خبر داد.
این شرایط جوی روز یکشنبه در ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و دوشنبه در کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب غرب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان پیش‌بینی می‌شود.
در اثر این مخاطره جوی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، مه آلودگی، وزش باد و کولاک برف، کاهش دما و احتمال یخ زنی سطح جاده‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها دور از انتظار نیست.
سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌های ناشی از این شرایط جوی عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد و احتیاط در رانندگی را توصیه می‌کند.
هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
https://mardomefarda.ir/vdcjove8.uqetmzsffu.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما