تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
جالب است ۰
شهرام حقیقت‌دوست که امسال با فیلم «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور در چهل‌ودومین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد، یکی از شانس‌های اصلی دریافت سیمرغ است.
شهرام حقیقت‌دوست سیمرغ فجر را به خانه می‌برد؟
به گزارش مردم فردا،شهرام حقیقت‌دوست بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر امسال یکی از پرکارترین بازیگران جشنواره فیلم فجر است و با دو فیلم «باغ کیانوش» و «قلب رقه» در چهل‌ودومین دوره این رویداد حضور دارد و به نظر می‌رسد که این بازیگر امسال با فیلم «قلب رقه» جزو شانس‌های اصلی دریافت سیمرغ باشد.
شهرام حقیقت‌دوست شاید جزو آن دست از بازیگرانی باشد که چه در نقش‌های اصلی و چه نقش‌های مکمل و حتی حضور کوتاه در یک فیلم تاثیر خود را گذاشته و شخصیت او در ذهن مخاطبان نقش می بندد.
شاید نخستین تصویری که از این بازیگر به یاد داریم به مجموعه «خط قرمز» ساخته قاسم جعفری در سال ۸۰ بر‌گردد. این سریال تلویزیونی داستان چند جوان بود که هر یک برای فرار از مشکلات زندگیشان، از خانه فرار کرده، دور هم جمع می‌شوند و با هدف سفر به سوی آرمان‌ها و خواسته‌های خود پا به راهی با مقصد نامعلوم می‌گذارند. برخی از مخاطبان همچنان پس از گذشت چند دهه برخی از مخاطبان شهرام حقیقت‌دوست را با نقش ناصر جوان شر و شور «خط قرمز» به یاد می‌آورند.
این بازیگر بعدها در سریال‌های «طلسم شدگان»، «مختار نامه»، «شوق پرواز»، «خداحافظ بچه» حضور داشت و چندی پیش سریال «مرداب» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و به تهیه‌کنندگی محمد شایسته با نقش‌آفرینی او در شبکه نمایش خانگی پخش شد.
همچنین از مهم‌ترین نقش‌های او در سینما می‌توان به حضور در فیلم «عطش»، «موش»، «چند می‌گیری گریه کنی»، «درخت گلابی»، «احضارشدگان»، «زرد» و… اشاره کرد.

همان‌طور که پیشتر اشاره شد، شهرام حقیقت‌دوست امسال در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر با فیلم‌های «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و «باغ کیانوش» ساخته رضا کشاورز حداد حضور دارد.
«قلب رقه» با حمایت بنیاد سینمایی فارابی، براساس اتفاقات چند سال اخیر سوریه و حضور داعش در این کشور ساخته شده است و در میان التهابات جنگ، عاشقانه‌ای را روایت می‌کند.
به گفته خیرالله تقیانی‌پور کارگردان این فیلم، او سال ۹۶ یک تئاتری را با بازی شهرام حقیقت‌دوست در سالن اصلی تئاترشهر روی صحنه برده بود. در آن زمان ایده اولیه کار با مشورت این بازیگر شکل می‌گیرد. در واقع شهرام حقیقت‌دوست اولین‌ و آخرین فردی بوده است که برای ایفای این نقش انتخاب شده است.
 بخشی از فیلمبرداری این فیلم در شهرک دفاع مقدس و همچنین بخشی دیگر در کشور سوریه انجام شده است.
شهرام حقیقت دوست، فرهاد قائمیان، محمدرضا شریفی‌نیا، هدایت هاشمی، عبدالرضا نصاری، مصطفی ساسانی و شادی مختاری بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند.
حقیقت‌دوست تاکنون برای بازی در فیلم «جنایت» ساخته محمدعلی سجادی در هفتمین دوره جشن خانه سینما نامزد دریافت جایزه برای بهترین بازیگر مرد شد. او که از سال ۷۰ روی صحنه تئاتر حضور داشته است، در پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر فجر برای بازی در نمایش «ابتدا با عشق انتها از عشق» جایزه سوم بازیگری را دریافت کرده است. حال باید منتظر ماند و دید که شهران حقیقت‌دوست امسال می‌تواند سیمرغ فجر را به خانه ببرد یا خیر؟
https://mardomefarda.ir/vdcba8b5.rhbf5piuur.html
منبع : صبا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما