تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۱
جالب است ۰
روزنامه رای الیوم در گزارشی اعلام کرد که گروه‌های مقاومت فلسطین از نقش میانجی‌گری قطر با رژیم صهیونیستی راضی‌تر هستند.
گزارش رای الیوم از نقش قطر میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی
به گزارش مردم فردا،روزنامه رای الیوم در گزارشی اعلام کرد که گروه‌های مقاومت فلسطین از نقش میانجی‌گری قطر با رژیم صهیونیستی راضی‌تر هستند به ویژه که آنان فشاری به مقاومت برای دادن پاسخ سریع، وارد نمی‌کنند.

 رای الیوم در مطلبی با اشاره به روند مربوط به تحرکات آتش بس در غزه آورده است: یک منبع آگاه وابسته به مقاومت فلسطین اعلام کرد که قطر با احتیاط زیاد در زمینه میانجی‌گری خود عمل می‌کند.

این رسانه نوشت: به نظر می‌رسد که گروه‌های مقاومت فلسطین از نقش قطری‌ها راضی‌تر هستند و اینکه قطری‌ها صبر بیشتری در مقایسه با مصری‌ها دارند. قطر به اطلاع رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی رسانده که به وظیفه خود در زمینه میانجی گری عمل می‌کند و این وظیفه مبتنی بر فشار به هیچ طرفی نیست؛ اما در مقابل مصری‌ها میل به فشار و تهدید تلویحی به دست برداشتن از میانجی گری دارند و این مساله چندین بار رخ داده است.

رای الیوم درباره تاخیر در واکنش گروه‌های مقاومت نیز دلیل آنرا به طور عمده تضمین درباره آتش بس کامل یا عقب نشینی کامل ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه دانست.

رژیم صهیونیستی با تعیین سقف زمانی برای مذاکرات مخالف است و این موضوع از سوی مقاومت به عنوان دام و کمین بزرگ قلمداد شده است. خواسته مقاومت فلسطین توافق کاملی است که زمان مشخص آتش بس در آن روشن باشد و در مقابل رژیم صهیونیستی خواهان توافق دو مرحله‌ای است؛ نخست، مبادله اسیران و سپس بحث آتش بس که این به شدت مورد مخالفت مقاومت می‌باشد.

در حالی از آغاز جنایات رژیم اسرائیل در نوار غزه ۱۲۲ روز می‌گذرد که این رژیم تاکنون به جز نسل‌کشی و کشتار فلسطینیان، به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته و در ادامه حملات به مناطق مختلف آن، همچنان مردم بی دفاع غزه را به شهادت می‌رساند.
https://mardomefarda.ir/vdchkvni.23nxwdftt2.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین