تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۴
جالب است ۰
نیروهای امنیتی سنگال از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان در داکار، پایتخت به تعویق انتخابات ریاست جمهوری ۲۵ فوریه استفاده کرده و در این میان، ده‌ها تن از معترضان نیز دستگیر شده‌اند.
پلیس سنگال معترضان را سرکوب کرد
به گزارش مردم فردا،«مکی سال» رئیس جمهوری سنگال روز شنبه اعلام کرد که رای گیری به دلیل مناقشه بر سر لیست کاندیداها به تعویق می‌افتد؛ اقدامی که باعث شد تا برخی از اپوزیسیون و گروه‌های جامعه مدنی آن را «کودتایی سازمانی» توصیف کنند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در همان ساعات اولیه اعتراض به این بیانیه از سوی رئیس جمهوری، گروه‌های معترضان به مسدود کردن خیابان در بخش‌های مختلف داکار اقدام و موانعی را با سوزاندن لاستیک‌ها در خیابان‌ها ایجاد کردند.

تنها در یکی از بخش‌های پایتخت، حدود ۲۰۰ معترض اقدام به مسدود کردن خیابان کرده بودند که با حضور پلیس ضد شورش و شلیک گاز اشک آور، متفرق شده و پلیس، ده‌ها تن را دستگیر کرد.

دست کم دو تن از کاندیداهای اپوزیسیون در این راهپیمایی‌های اعتراضی حضور داشتند که دچار جراحت و دستگیر شدند. «داودا ندایه»، کاندیدای انتخاباتی در یک پست آنلاین گفت که مورد حمله پلیس قرار گرفت و مدیر یک کمپین انتخاباتی هم به نام «آنتا باباکار نگوم» به رویترز گفت که او توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

«آمیناتا تواره»، نخست وزیر سابق نیز گفت که بلافاصله پس از پیاده شدن از خودرویش، توسط پلیس دستگیر و به پاسگاه برده شد.

همچنین قرار است امروز (دوشنبه) یک تجمع اعتراضی در مقابل پارلمان سنگال برگزار شود.

سنگال هرگز انتخابات ریاست جمهوری را به تعویق نینداخته و بلاتکلیفی در مورد آنچه بعدا اتفاق می‌افتد، تهدیدی برای تشدید ناآرامی‌های بیشتر مانند اعتراضات مرگبار سال‌های اخیر است که اعتبار این کشور آفریقایی را به عنوان یکی از باثبات‌ترین دموکراسی‌های غرب آفریقا خدشه‌دار کرده است.

پس از اظهارات و سخنرانی مکی سال در تلویزیون، اکوواس نگرانی خود را درباره شرایطی که به تاخیر در انتخابات ریاست جمهوری منجر شد، ابراز کرد و خواستار تعیین هر چه سریعتر یک تاریخ دیگر برای برگزاری انتخابات شده است.

در این میان، وزارت خارجه فرانسه نیز روز یکشنبه به مقام‌های سنگال تاکید کرد تا شرایط مبهم پیرامون برگزاری انتخابات را در این کشور برطرف کنند تا انتخابات ریاست جمهوری هر چه سریعتر و بر اساس قوانین دموکراسی سنگال برگزار شود.
https://mardomefarda.ir/vdcgwz9x.ak9wy4prra.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین