تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰
جالب است ۰
واکنش‌ها به فیلم «قلب رقه» ساخته حسین نمازی، «صبحانه با زرافه‌ها» و «دست ناپیدا» چه بود؟
واکنش‌ها به 3 فیلم قلب رقه، شه‌سوار و صبحانه با زرافه‌ها
به گزارش مردم فردا،شنبه 14 بهمن‌ پس از «صبح اعدام»، سه فیلم «شه‌سوار» اثر حسین نمازی، «قلب رقه» ساخته خیرا... تقیانی‌پور و «صبحانه با زرافه ها» کاری از سروش صحت سومین روز جشنواره فجر در خانه جشنواره رونمایی شدند. به ترتیب ساخته نمازی مورد استقبال قرار نگرفت، فیلم تقیانی‌پور با تحسین مواجه نشد و اثر سروش صحت نیز واکنش‌های متفاوتی را برانگیخته است.

فضا و کاراکترهای تکراری «شه‌سوار»
پیش از نمایش «شه‌سوار» در جشنواره فجر، از خلاصه داستان این فیلم برمی‌آمد که با فیلمی مشابه ساخته قبلی این کارگردان یعنی «شادروان» طرف هستیم. به‌ دنبال درگذشت پدر خانواده در جریان برگزاری عروسی که چندبار به هم خورده است، خانواده او قصد پنهان کردن این خبر را دارند. پرداختن به واقعه تلخ مرگ از زاویه طنز نقطه اشتراک هر دو اثر است و بنابر واکنش‌های کوتاه و اولیه علاوه بر فضای داستان، کاراکترها نیز شباهت‌هایی به شخصیت‌های «شادروان» دارند. فیلم «قلب رقه» به حضور گروه تروریستی داعش در سوریه می‌پردازد و قصه عاشقانه‌ای را در دل آن روایت می‌کند. طبق نظرات و تحلیل‌های کوتاهی که درباره فیلم منتشر شده، سوژه و نگاه «قلب رقه» جدید نیست و فیلم نامه نیز ضعف‌هایی دارد، اما از نظر فنی نقاط قوتی در آن دیده می‌شود. رامین مارالی منتقد در صبح سینما نوشته: «فیلم طراحی صحنه، جلوه‌های ویژه و فیلم برداری خوبی دارد.»

واکنش‌های متفاوت به «صبحانه با زرافه‌ها»
فیلم پرستاره سروش صحت «صبحانه با زرافه‌ها» یکی از امیدهای چهل‌ودومین جشنواره فجر بود که در سئانس آخر سومین روز اکران شد. این که فیلم امضای صحت را دارد و حال‌وهوای ساخته‌های قبلی او را برای مخاطب تداعی می‌کند، در واکنش‌های اولیه مشترک بوده است. محمد تقی‌زاده در فیلیموشات درباره این اثر نوشته: « فیلم جدید صحت در ادامه تجربیات «جهان با من برقص» و سریال «مگه تموم عمر چند تا بهاره» است که با ساختاری کامل‌تر ارائه شده است. فیلم در عین کمدی و فانتزی بودن، فلسفه و مضامین مهمی از مرگ و زندگی، عشق و جدایی و لذت و ترس را به نمایش درآورد.» مجتبی اردشیری منتقد و روزنامه‌نگار هم در بخشی از نقد خود در ایرنا، با اشاره به ریتم فیلم نوشته: «فیلم در چند مرتبه دچار سکته روایی می‌شود و ریتم را می‌خواباند.» تعدد شوخی‌های جنسی فیلم نیز از سوی بعضی منتقدان به عنوان نقطه ضعف مهم فیلم یاد شده است.
بنابر واکنش‌های اولیه، فیلم «دست ناپیدا» ساخته انسیه شاه‌حسینی هم مورد استقبال قرار نگرفته. ضمن ستایش سوژه فیلم، دیالوگ‌های ضعیف این اثر و کیفیت پایین آن با انتقاد مواجه شده است.
https://mardomefarda.ir/vdciquar.t1apv2bcct.html
منبع : خراسان
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما