تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۲
جالب است ۰
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، از برگزاری آزمون‌های «پیشرفت تحصیلی» در مدارس هیات امنایی و غیردولتی خبر داد و اعلام کرد که این آزمون‌ها بر اساس مدل آزمون‌های نهایی طراحی شده است و نتایج آن برای تحلیل وضعیت آموزشی دانش آموزان استفاده می‌شود.
برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی درمدارس غیردولتی و هیات امنایی
به گزارش مردم فردا،احمد محمودزاده با اشاره به برگزاری آزمون‌های «شبه نهایی» در مدارس دولتی و به منظور آمادگی دانش آموزان برای مواجهه با سوالات امتحان نهایی، اظهار کرد: در حال انجام هماهنگی برای برگزاری آزمون‌های «پیشرفت تحصیلی» در میان ترم نوبت دوم برای مدارس غیردولتی و هیات امنایی هستیم.

وی با بیان اینکه آزمون‌های پیشرفت تحصیلی به منظور تحلیل وضعیت و انجام مداخلات آموزشی برگزار می‌شود، ادامه داد: از دانش آموزان آزمون می‌گیریم تا متوجه شویم در کجا ضعف داریم. بخشنامه این امر در حال ابلاغ است.

محمودزاده در عین حال گفت: البته احتمال دارد با آزمون‌های شبه نهایی مدارس دولتی ادغام شود، به هر حال ما آمادگی برگزاری این آزمون‌ها را داریم که نامش را در مدارس غیردولتی و هیات امنایی «پیشرفت تحصیلی» گذاشته‌ایم‌ اما هدف از آن همانند هدف از برگزاری آزمون‌های «شبه نهایی»، آشنایی دانش آموزان با امتحانات نهایی است و امکان ادغام و برگزاری هماهنگ آن با مدارس دولتی وجود دارد.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی افزود: آزمون‌های پیشرفت تحصیلی در مدارس غیردولتی و هیات امنایی با قصد اندازه‌گیری و تحلیل سطح آموزش دانش آموزان و سپس انجام مداخلات آموزشی بر اساس نتایج تحلیل‌های انجام شده است. دنبال این هستیم که این سه مسیر در مدارس غیردولتی و هیات امنایی اتفاق افتد.

طبق اظهارات وی، این تحلیل کمک می‌کند تا به تفکیک جنسیت، رشته، منطقه، شهر، استان و کشور وضعیت آموزشی دانش آموزان در مدارس غیردولتی و هیات امنایی را تحلیل کنیم‌. اینگونه متوجه می‌شویم دانش آموزان این مدارس در چه درسی ضعیف و در چه درسی قوی هستند؟، آیا مشکل از دانش آموز است یا معلم و کتب آموزش؟ و سپس بر اساس آن وارد مداخلات آموزشی می‌شویم.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، احتمال دارد بر اساس نتایج و تحلیل‌های انجام شده از آزمون‌های «پیشرفت تحصیلی»، کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان و یا کلاسهای توانمندی برای معلمان مدارس غیردولتی و هیات امنایی برگزار شود.

محمودزاده همچنین توضیح داد که مدل طراحی سوالات آزمون پیشرفت تحصیلی در مدارس غیردولتی و هیات امنایی همانند امتحانات نهایی و به صورت تشریحی است چراکه مدارس غیردولتی نیز همانند مدارس دولتی مبنای خود را به روی کتاب، کلاس و مدرسه و نه سوالات تستی و آموزش‌های کنکوری آموزشگاه‌ها گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه سوالات آزمون‌های پیشرفت تحصیلی همانند امتحانات نهایی «مفهومی» است، عنوان کرد: دنبال برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی برای پایه دهم تا دوازدهم هستیم. البته این آزمون‌ها فقط برای برخی دروس اصلی و تخصصی که ضریب بالایی در هر رشته دارند برگزار می‌شود؛ نمرات آن نیز فقط برای تجزیه و تحلیل وضعیت آموزشی دانش آموزان و وضعیت تدریس معلمان و منابع آموزشی در مدارس غیردولتی و هیات امنایی است‌ که احتمالا برای میان ترم نوبت دوم برگزار می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcbggb5.rhbfzpiuur.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما